یکی از فرماندهان نظامی حزب الله لبنان که اخیرا به دست گروه «جبهه شام» وابسته به مخالفان سوری در منطقه حلب به اسارت درآمد، اعتراف کرد که نیروهای اسد و حزب الله لبنان در منطقه «رتیان» دست به قتل عام غیرنظامیان زدند.
این فرمانده حزب الله لبنان گفت: «ما و نیروهای اسد پس از اشغال روستای «رتیان» ۴۸ غیر نظامی را یکجا به قتل رساندیم».
حسن علی فواز، فرمانده نظامی حزب الله لبنان که اکنون به دست رزمندگان «جبهه شام» اسیر است در اعترافات خود گفته است هنگام قتل عام غیرنظامیان روستای «رتیان» نیروهای اسد پیش قدم بودند و شبه نظامیان حزب الله نیز آن‌ها را حمایت می‌کردند.
فعالان سوری در ۲۰ فوریه گزارش‌های موثقی از قتل عام ۴۸ غیرنظامی در روستای «رتیان» منتشر کردند، اکثر قربانیان طبق تصاویر ویدیویی غیر نظامی و از زنان، کودکان و جوانان بوده است. تصاویر منتشر شده از قربانیان روستای «رتیان» نشان می‌دهد که قربانیان ابتدا با تیر خلاص کشته شدند و سپس برخی از آن‌ها توسط نیروهای رژیم و حزب الله لبنان سوزانده شدند.

فرمانده حزب الله در اعترافات خود گفت: «حزب الله لبنان ۳۲۵ تن از نیروهای نظامی خود را برای کمک به نیروهای اسد در حمله به روستای «رتیان» فرستاد، این نیرو‌ها به فرماندهی شخصی به نام کمیل عملیات نفوذ به روستای رتیان را آغاز و راه را برای نیروهای اسد باز کردند».
حسن علی فواز در ادامه اعترافاتش گفت: «پس از اشغال دو منطقه «نبل» و «الزهراء» مخالفان سوری ما را محاصره کردند. دو تن از فرماندهان مسئول عملیات به همراه فرماندهان ارتش اسد فرار کردند و ما در ساختمانی پناه بردیم که بعد به اسارت نیروهای سوری درآمدیم».
جبهه شام در بیانیه خود گفته است شماری از کارت‌های شناسایی متعلق به نیروی سپاه پاسداران ایران در منطقه پیدا شده است.