شنبه، بهمن ۱۸، ۱۳۹۳

همسر خلبان اردنی خبر کشته‌شدن او را در فیسبوک فهمید


 
 تقاطع: همسر معاذ الکساسبه، خلبان ۲۶ ساله اردنی که ویدئوی سوزانده شدن او توسط گروه “حکومت اسلامی” (داعش) در روز سه‌شنبه (۳ فوریه-۱۴ بهمن) منتشر شد، می‌گوید که تا کنون این ویدئو را ندیده و کشته شدن همسرش را از طریق فیسبوک فهمیده است.
“انور تراونه” که تنها پنج ماه پیش از به اسارت گرفته شدن “معاذ الکساسبه” با او ازدواج کرده بود، در اولین گفتگوی خود درباره‌ی وی که با روزنامه‌ی بریتانیایی “ایندیپندنت” انجام گرفته، فاش کرده که ابتدا قرار بود با برادر بزرگ‌تر “معاذ” ازدواج کند اما وقتی که او زنگ زد، “انور” در خانه نبود و بعد از آن برادر “معاذ” به سراغ زن دیگری رفت؛ هرچند که بعد از مدتی، خود او، ترتیب ازدواج “معاذ” با “انور” را در ماه جولای گذشته (تیر) داد.
خانم “تراونه” در این مصاحبه می‌گوید که با وجود اتفاقی بودن این ازدواج، جشن عروسی و پس از آن، ماه عسل‌شان در استانبول، شادترین خاطرات زندگی‌اش را در کنار “معاذ” رقم زد.
در ادامه می‌توانید نکاتی از این مصاحبه را در توضیحات عکس‌ها بخوانید.
وقتی خبر سوزانده شدن “معاذ الکساسبه” منتشر شد، “انور تراونه” که در یک تحصن در دانشگاه امان حضور داشت. مادرش در حالی که گریه می‌کرد با او تماس گرفت اما به جای گفتن واقعیت ماجرا، دلیل گریه‌اش را دعوای خواهر و برادر “انور” عنوان کرد. اما او که توضیح مادرش را باور نکرده بود، وقتی فیسبوکش را باز کرد پی به واقعیت برد.
“انور تراونه” بعد از فهمیدن سرنوشت وحشتناک “معاذ الکساسبه”، در آغوش نزدیکانش غش کرد و به بیمارستان منتقل شد. او تا کنون، ویدئوی ۲۲ دقیقه‌ای سوزانده شدن همسرش را تماشا نکرده است.
روز پنج‌شنبه (۵ فوریه-۱۶ بهمن) ملک عبدالله، پادشاه اردن، و همسرش رانیا برای تسلی دادن به خانواده‌ی “معاذ الکسابس” به خانه‌ی آن‌ها در شهر جنوبی “کَرَک” رفتند. بغض همسر خلبان اردنی در آغوش ملکه رانیا شکست و او گریه کرد. “انور تراونه” می‌گوید که از زمان شنیدن خبر، احساس خفگی می‌کرده است.
خلبانی که به یک قهرمان در اردن تبدیل شده، پیش از آخرین پروازش که به اسارت او در دست نیروهای داعش منجر شد، به همسرش گفته بود که حس بدی دارد. “انور تراونه” با بیان این مطلب به ایندیپندنت می‌گوید: «معاذ احساس می‌کرد که اتفاق بدی خواهد افتاد. عجیب بود چرا که قبلا هیچ‌وقت این حرف را نزده بود.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر