مقام‌های دولتی افغانستان روز سه شنبه ۲۴ فوریه ۲۰۱۵ اعلام کردند، افراد مسلح نقاب‌پوش در شاهراه کابل- قندهار، ۳۰ مسافر افغان را ربوده و با خود بردند.
به گزارش العربیه به نقل از منابع خبری افغانستان، این رویداد ناوقت دیروز دوشنبه در ولسوالی شاه-جوی ولایت زابل افغانستان اتفاق افتاده است.
عبدالخالق ایوبی، ولسوال (فرماندار) ولسوالی شاه‌جوی ولایت زابل با تایید این خبر گفت، دو اتوبوس مسافربری ناوقت دیروز دوشنبه از قندهار بسوی کابل در حرکت بودند که در مسیر راه از سوی افراد مسلح نا‌شناس متوقف شدند.
ایوبی افزود، بر اساس گزارش‌های بدست آمده، افراد مسلح نا‌شناس، لباس سیاه به تن داشته و نقاب سیاه به صورت زده بودند و به زبان خارجی صحبت می‌کردند.
شماری از رسانه‌های کابل گزارش داده‌اند، که افراد مسلح نا‌شناس دو اتوبوس شرکت مسافربری «غزنی پیما» را متوقف داده و سرنشینان آنرا ربوده‌اند.
اما مسئولان شرکت غزنی پیما می‌گویند، افراد مسلح نقاب‌پوش، دو اتوبوس این شرکت را در ولسوالی شاه‌جوی ولایت زابل افغانسنتان متوقف داده و از سرنشینان در خواست تذکره (شناسنامه) کرده بودند.
مسئولان شرکت غزنی پیما مدعی‌اند، افراد مسلح پس از بررسی شناسنامه‌ها، فقط مردان قوم «هزاره» را با خود بردند و سرنشینان دیگر را آزاد کردند.
تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این رویداد را به عهده نگرفته است و مقام‌های بلندرتبه امنیتی در کابل نیز تا هنوز در این زمینه چیزی نگفته‌اند.
شاهراه قندهار- کابل، یکی از مهم‌ترین و خطرناک‌ترین شاهراه‌های افغانستان به شمار می‌رود که روزانه صد‌ها اتوبوس مسافری و خودروی دیگر در این شاهراه تردد می‌کنند.