جمعه، بهمن ۱۷، ۱۳۹۳

رژیم آخوندی وداعش دوخطرعمده درمنطقه خاورمیانه


.


اشتون کارتر که از سوی باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا برای تصدی پست وزیر دفاع آمریکا پیشنهاد شده است، رژیم ایران و داعش را دو تهدید و دو خطر واقعی در مقابل منافع آمریکا در خاورمیانه دانست.
.
نامزد پست وزارت دفاع آمریکا که روز چهارشنبه ۴ فوریه (۱۵ بهمن) در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا حاضر شده بود، گفت: «امروز دو تهدید فوری و دو خطر واقعی در خاورمیانه متوجه منافع آمریکاست؛ داعش و ایران».
.
اشتون کارتر در پاسخ به سوال جک رید، سناتور ارشد دمکرات، که پرسیده بود آیا تایید می‌کند که داعش تهدید فوری علیه منافع آمریکا در منطقه خاورمیانه است، گفت: «من در مورد داعش درنگ می‌کنم، تنها به خاطر آنکه در پس ذهن من ایران هم قرار دارد. بنابراین به تصور ما دو تهدید فوری و خطر قابل توجه در خاورمیانه داریم که یکی داعش است و دیگری ایران». وی همچنین نقش رژیم ایران در تمام منطقه خاورمیانه را یک مساله بغرنج جدی توصیف کرد.
.
اشتون کارتر همچنین در مورد سوریه گفت: «شکست دادن داعش و پس از آن سرنگونی رژیم بشار اسد در اولویتهای آمریکا قرار دارد». وی افزود وضعیت در سوریه تنها به مشکل داعش محدود نمی‌شود بلکه مشکل رژیم اسد نیز وجود دارد. نیروهایی که ما ایجاد می‌کنیم می‌بایست گروه داعش را شکست دهند ولی می‌بایست شرایط را برای سرنگونی اسد نیز فراهم کرد.

-----
  صدای محکوم
--------

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر