یکشنبه، اسفند ۰۳، ۱۳۹۳

هشدار شرکت گوگل نسبت به از بین رفتن اطلاعات اینترنتی

تاريخ: AM 5:54:22 1393/12/3

گوگل


یکی از نایب‌رئیسان شرکت گوگل هشدار داده است، اسناد و اطلاعات دیجیتال که امروزه بر روی کامپیوترهایمان در اختیار داریم، ممکن است با توجه به پیشرفت و تغییر تکنولوژی، برای همیشه از بین بروند.
وینت سرف، که به‌عنوان یکی از پدران اینترنت شناخته می‌شود بر این عقیده است که اگر تغییرات جدی صورت نگیرد، این تهدید وجود دارد که در آینده، اطلاعات زیادی از تاریخ معاصر را از دست بدهیم.
به گفته او، با گذشت زمان، ممکن است آرشیوهای بزرگی از اطلاعات دیجیتال داشته باشیم، ولی نتوانیم از محتوایش مطلع باشیم. چرا که به‌دلیل از دور خارج‌شدن نرم‌افزارهای کنونی، امکان دسترسی به آنها وجود نخواهد داشت.
او می‌گوید، ما داریم همه داده‌هایمان را جایی قرار می‌دهیم که می‌تواند به یک حفره سیاه اطلاعات تبدیل شود؛ «وقتی به میزان اطلاعاتی که ما روزانه به‌صورت دیجیتال ذخیره می‌کنیم فکر کنید، هم‌چون تبادلات ایمیلی، توئیتها و کل وب جهانی، روشن است که ما در معرض از دست‌دادن حجم وسیعی از تاریخ خود هستیم»...
وینت سرف بر این عقیده است که «اگر ما می‌خواهیم (این اطلاعات دیجیتال) را حفظ کنیم، باید اطمینان حاصل کنیم که آنچه امروز تولید می‌کنیم، بتواند در آینده نیز قابل پردازش باشد».
راه‌حلی که برای رفع این مشکل پیشنهاد شده عکس برداری از محتوا، نرم‌افزار و سیستم عامل هم‌زمان، با اشعه ایکس است. تحقیقات در این باره که نسخه خطی دیجیتال نامیده می‌شود هم‌اکنون در دانشگاه کارنگی ملون آمریکا ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر