شنبه، بهمن ۱۸، ۱۳۹۳

هفته‌نامه فرانسوی کانارآنشنه: خشک مرده‌یی در دادگستری! یک ماراتون بی‌پایان قضایی، برای هیچ!

تاريخ: AM 6:07:16 1393/11/18

هفته‌نامه فرانسوی کانارآنشنه

هفته‌نامه فرانسوی کانارآنشنه



قضات تحقیق ضدتروریست، مارک ترویدیک و ژان دویه، در روز 16سپتامبر یک حکم منع تعقیب در زمینه آخرین روند کشدار – در زمینه مالی- پرونده علیه سازمان مجاهدین خلق ایران اپوزیسیون رژیم شاه و سپس رژیم کنونی در تهران که در فرانسه مستقر است، صادر کردند.
یازده سال بعد از حمله پر نمایش به مقرشان در اورسور اواز در 17ژوئن 2003 که توسط بروگیر با حمایت سارکوزی در وزارت کشور انجام شد، دیگر هیچ اتهامی نتوانست دوام بیاورد. یک ماراتاون بی‌پایان قضایی برای هیچ!
ولی در 26سپتامبر2014  وکیل پل آ. ژلیناس به‌نام موکلش ضیاء الدین عبدالرزاقی علیه این منع تعقیب درخواست استیناف کرد. این فرد در اکتبر 2003 تحت عنوان «غصب هویت»... .. یک شکایت ثبت کرد و قاضی بروگیر تصور کرد که خوب است این شکایت را به پرونده خودش در دسامبر 2004 ضمیمه کند، ولی پس از او، قاضی ترویدیک آن‌را یک چیز بی‌ماده و مملو از اشتباه در مورد هویت فرد، تشخیص داد... .
حال آن‌که عبدالرزاقی، یک تاجر فرش ثروتمند انگلیسی-ایرانی، در اکتبر 2005 مرده است!
این‌را در 14سپتامبر 2012، دفتر تطابق وصیت‌نامه‌ها در نیوکاسل انگستان ثبت کرده و آن‌را به دادگاه عالی عدالت بریتانیا ارائه کرده است.
داستان آن باور نکردنی است: عبدالرزاقی چهار روز بعد از این‌که در اکتبر 2005 به‌همراه نامزدش به ترکیه می‌رود، مفقود می‌شود... این زن با عجله به لندن برمی‌گردد و اموال عبدالرزاقی را به فروش می‌گذارد و اسکاتلند یارد در سال 2006 کاراگاه به ترکیه می‌فرستد...
مرگ عبدالرزاقی که در ماورای دریای مانش بعد از هفت سال قطعی شده است، مانع از این نشد که او نزد دادگستری فرانسه اقدام (به استیناف خواهی) کند...
وکیل ژلیناس تمایل نداشت به سؤالات «کانار آنشنه» پاسخ بگوید. در حالی که وکیل مجاهدین، ویلیام بوردون توفان به‌پا کرده و صحبت از «تلاش برای آلت دست قرار دادن عدالت فرانسه»! می‌کند..
همان‌طور که در دادگاه استنیاف پاریس باید گفت، مرده‌ها برخیزید!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر