شنبه، اسفند ۰۲، ۱۳۹۳

دفع زباله های بیمارستانی آلوده در دریای خزر - عکس

باور این‌که کسی یا کسانی زباله‌های بیمارستانی را به رودخانه و دریا می ریزند دشوار است، اما آیا این اقدام عامدانه صورت می گیرد؟
 نقل از سلامت نیوز، آلودگی‌های نفتی، ورود فاضلاب‌های شهری، صنعتی و کشاورزی به دریای خزر، صیادی‌های گاه بی رحمانه و حتی آلودگی نوری هر باراین محیط ارزشمند را تهدید می‌کرد اما تخلیه مستقیم زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به رودهای منتهی به دریای خزر و سواحل از سوی دیگر فاجعه زیست محیطی دیگری را رقم زده است که با توجه به اثراتش می‌توان آن را یک جنایت تمام عیار قلمداد کرد.
 
درحالی‌که میان کارشناسان درخصوص آلوده بودن ریزگردها به رادیواکتیو اختلاف نظرهایی وجود دارد اما هیچ‌کس حتی با اندکی سواد و دانش درمورد خطرات زباله‌های بیمارستانی تردیدی ندارد.
«بهنمیر» یکی از شهرهای شهرستان بابلسر دراستان مازندران است. منطقه ساحلی بهنمیر که به عنوان منطقه نمونه گردش‌گری استان مازندران تعیین شده بود، مدتی است که چهره اسف باری به خود گرفته است.
 
درخطوط ساحلی این منطقه زباله‌های بیمارستانی مانند سرنگ‌های آلوده و مصرف شده، سرم، لباس‌های بیمارستانی، شیشه‌های دارو… به تعداد زیاد و قابل توجهی مشهود است که ناشی از دفع غیراصولی و غیربهداشتی زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و رهاسازی آن‌ها به درون رودخانه‌هایی است که به خزر می ریزند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر