یکشنبه، اسفند ۰۳، ۱۳۹۳

مصاحبه با ژنرال زاهر ساکت فرمانده شورای نظامی انقلابی در استان حلب سوریه

تاريخ: PM 2:39:52 1393/12/3

ژنرال زاهر ساکت


تلویزیون اورینت:
آیا طرح نماینده سازمان ملل‌متحد برای توقف جنگ در حلب به‌خاطر مردم است؟ اگر این‌گونه است، پس چرا در قبال بمباران و کشتار مردم بیگناه دوما و مناطق دیگر سوریه توسط اسد سکوت کرده است؟
چرا وقتی نیروهای اسد در نبردهای حلب با تلفات و شکست سنگینی مواجه شده‌اند و شاهد پیروزی و پیشروی رزمندگان هستیم، نماینده ویژه سازمان ملل مجدداً برای توقف جنگ در حلب تلاش می‌کند؟
آیا هدف او چیزی جزء نجات اسد می‌باشد:
فرستاده ویژه سازمان ملل استفن دمیستورا برای کسب حمایت برای طرح خود و توقف جنگ در حلب به واشینگتن سفر کرده است. او قصد دارد نظر مقامهای آمریکایی را هم به طرح خود جلب کند در حالی که آنها نسبت به این طرح تردید دارند.
از طرفی دیگر فرمانده شورای نظامی انقلابی در استان حلب، ژنرال زاهر ساکت تأکید کرد طرح دمیستورا، صرفاً برای نجات اسد می‌باشد و ارتش آزادی سوریه هر گونه گفتگو با این رژیم را رد می‌کند.
ژنرال زاهر ساکت گفت: پاسداران رژیم ایران و حزب‌الشیطان هم‌چنان در کنار نیروهای اسد در شمال حلب مشغول جنگ با رزمندگان می‌باشند و رژیم اسد تلاش می‌کند به دو شهرک نبل و زهرا برسد تا بعد حلب را محاصره کند. اما طرح رژیم اسد با شکست مواجه شده است و الآن مزدوران او که در حردتنین در محاصره رزمندگان می‌باشند از شهروندان به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.
ژنرال زاهر ساکت همچنین درباره نبردهای شمال حلب افزودند:
به همه شهدای عزت و شرف و مقاومت درود می‌فرستم و برای مجروحان شفای عاجل و برای زندانیان، آزادی آرزو می‌کنم.
رژیم اسد در منطقه حوران قهرمان متحمل تلفات زیادی شد. اسد تلاش می‌کرد که به دمیستورا بگوید که من هنوز هستم و نام این حمله را “ ساعت صفر “ گذاشت، نیروهایش و مزدورانش از نبل و زهرا توانستند به سمت ریتیان بیایند اما رزمندگان اقدام به پاتک کردند و مزدوران اسد را به‌طور کامل از منطقه ریتیان بیرون کردند من امروز در ریتیان بودم و تعداد زیادی از اجساد به هلاکت رسیده نیروهای اسد را دیدم، ... .
دیدیم که نبردها چگونه پیش می‌رود و دیدم که 54 مزدور که پاسداران رژیم ایران و حزب‌الشیطان نیز بین آنان بودند... الآن باقی مزدوران در محاصره رزمندگان هستند و به دام افتاده‌اند و از شهروندان به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

امروز نیروهای اسد و این مزدوران به‌طور کامل تار و مار شده‌اند، به اذن خدا این پیروزیها که از حلب شروع شده را ادامه خواهیم داد به برادرانمان در حوران بشارت می‌دهم که ما به طرحهای دمیستورا هرگز ملتزم نخواهیم بود و جنگ را متوقف نخواهیم کرد تا این‌که رژیم اسد را به‌طور نهایی سرنگون کنیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر