دوشنبه، اسفند ۰۴، ۱۳۹۳

احمد عسگری بازداشت شد

عسگرس



 
  1. 1
بام- احمد عسگری روزنامه نگار، فعال دانشجویی و از دانشجویان دانشگاه تهران مرکزروز سه شنبه ۲۳ دیماه۹۳ بازداشت شد.
خبرگزاری بام،ارگان بنیاد اکبر محمدی؛ احمد عسگری فعال دانشجویی و از دانشجویان رشته روابط بین الملل دانشکده علوم سیاسی تهران مرکز، روز سه شنبه ۲۳ دیماه ۹۳ حدود ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه ی عصر، در منزل شخصی اش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و برای اجرای حکم ۵ ساله اش به زندان اوین منتقل شده است.
 احمد عسگری طی تماسی تلفنی با مادرش، متذکر شده که به اعتصاب غذا دست خواهد زد و اگر پاسخی نگیرد، اقدام به خودکشی خواهد کرد. گفتنی است، احمد عسگری که در روزنامه های کارون، مردم سالاری، اعتماد و بسیاری از رسانه های مجازی فعالیت کرده و دو بار سابقه بازداشت در سال های ۱۳۸۸ و ۱۳۹۲ را دارد.
قابل ذکر است، احمد عسگری در طول دو ماه بازداشت خود در سال ۱۳۹۲، از نخستین روز در اعتصاب غذا به سر برده و پس از تلاش مامورین زندان برای شکستن اعتصاب غذای وی، از طریق شکستن لامپ سلول خود، ۲ بار رگ خود را می زند، که در نتیجه به بهداری زندان اوین منتقل می گردد.
وی پس از به هوش آمدن در بهداری زندان، دستان خود را با طنابی بسته به تخت می بیند و با تقلای زیاد برای رهانیدن دستانش، موجب به پاره شدن بخیه ها و خونریزی دوباره می شود که در نهایت مسئولین بهداری به وی داروی بیهوشی تزریق می کنند. با انتشار خبر زندانی شدن احمد عسگری در سطح وسیع و فشار سازمان های حقوق بشری بین المللی از جمله سازمان عفو بین الملل و درخواست مستقیم احمد شهید، گزارشگر ویژه ی حقوق بشر ایران در سازمان ملل؛ برای آزادی عسگری از سوی مسئولین حکومتی ایران؛ این روزنامه نگار، با قرار وثیقه ی ۱۰۰ میلیون تومانی و به طور موقت آزاده شده بود.
احمد عسگری هم اکنون در اندرزگاه ۸، سالن ۱۰ زندان اوین و در خطر جانی و شکنجه به سر می برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر