دوشنبه، بهمن ۱۳، ۱۳۹۳

محرومیت سه دانشجوی اهل سنت کرد از ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد




خبرگزاری قاصدان آزادی : در اثر دخالت اداره اطلاعات شهر سنندج ۳ دانشجوی اهل سنت کرد از ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد محروم شدند

بنابر گزارش دریافتی به قاصدان آزادی به نقل از سایت «مکتب قرآن» سازمان سنجش به سه تن از پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۳، به نام های پوریا مردوخ روحانی(مهندسی مکانیک)، احمد قریشی (مهندسی برق)، رشاد هـُژبری (طراحی شهری)، اعلام کرده است که قبولی در آزمون ورودی تنها تایید صلاحیت علمی ایشان می باشد، اما به دلیل رد صلاحیت توسط وزارت اطلاعات، امکان ادامه تحصیل برای ایشان، وجود ندارد!

سایت «مکتب قرآن» نوشت که این سه تن، پیشتر در روزهای ۱۸ و ۱۹ تیر ۹۳ و ۱۹ و ۲۱ مرداد همین سال، توسط اداره اطلاعات سنندج، به دلیل فعالیت در موسسه «مکتب قرآن» در سنندج، احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بودند.

۱۸ آبان سال جاری و در ادامه پیگیری ها، این سه دانشجو طی جلسه ای در وزارت علوم، با سه تن از بازجویان خود در جریان احضار به اداره اطلاعات سنندج، مواجه می شوند.

طی این گزارش، سه بازجوی سابق، در این جلسه، پس از طرح سؤالاتی عقیدتی و مذهبی، به پوریا مردوخ روحانی، احمد قریشی، رشاد هـُژبری، اعلام می کنند که : «با توجه به فعالیت فکری و عقیدتی شما که از نظر ما قابل قبول نیست، به شما اجازه ادامه تحصیل نمی دهیم.»

گفتنی است «مکتب قرآن»، که مدرسه قرآن است , در سال۱۳۵۶ توسط احمد مفتی زاده تاسیس شده است.

Freedom Messenger - Ghasedane Azadi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر