شنبه، بهمن ۱۸، ۱۳۹۳

یاد دانش‌آموز فداکار کُرد در کامیاران گرامی داشته شد+عکس


1393/11/18 - 2015-02-07 - 

یاد دانش‌آموز فداکار کُرد در کامیاران گرامی داشته شد+عکس


به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، مراسم ویژه‌ای به مناسبت چهاردهمین سالروز درگذشت حامد فریدی دانش‌آموز کُرد ١١ ساله اهل کامیاران، برگزار گردید.

این دانش‌آموز کُرد، ١٤ سال قبل بعد از نجات جان سه تن از دوستانش که در حال غرق شدن بودند، جان خود را از دست داد.

در این مراسم، با اهدا لوح تقدیر از پدر و مادر حامد فریدی تقدیر بعمل آمد و در پایان محل حادثه جان باختن حامد فریدی گلباران شد.

حامد فریدی، دهم بهمن‌ماه سال ٧٩ در حالیکه از مدرسه به خانه برمی‌گشت، ٣ تن از دوستانش به نام‌های "بهنام صادقی، هادی فاضلی و آرش کمانگر" در میان آب و یخ‌های شکسته شده روی گودالی ایجاد شده بر روی رودخانه پایین‌تر از مدرسه گرفتار شده بودند که حامد با شهامت هر چه تمام‌تر برای کمک به آنها اقدام و از مرگ نجاتشان می‌دهد، اما خودش به داخل آب رودخانه سقوط و جان خود را از دست می‌دهد.

در آخرین روزهای سال ٧٦ نیز، ادهم مظفری معلم مدرسه روستای "الک" از توابع کامیاران که یکی از دانش‌آموزانش در رودخانه "کام" این روستا افتاده بود، خود را به آب میزند و دانش‌آموز خود را از مرگ نجات می‌دهد، اما وی در آب رودخانه غرق و جان خود را از دست می‌دهد.

شهروندان کامیارانی، از خودگذشتگی و فداکاری حامد فریدی را الهام از ادهم مظفری، معلم کُرد مدرسه روستای الک عنوان می‌کنند که جان دختر دانش‌آموزش به نام شهین فریدی را از مرگ نجات داده بود.


عکس: عابدین حمیدی
24607.jpg
24608.jpg
24609.jpg
24611.jpg
24612.jpg
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر