جمعه، بهمن ۱۷، ۱۳۹۳

خامنه اي در حاليكه يك اينچ از برنامه سلاح هسته اي عقب ننشسته، بدنبال لغو تحريم هاست



مصاحبه با عليرضا جعفر زاده با تلويزيون فاكس3 فوريه 2015
مجری: آیا آمریکا در مذاکرات با ایران در رابطه با تحریمها و یک معامله هسته ای بالقوه بیش از حد نرم عمل میکند؟ مهمان بعدی ما علیرضا جعفر زاده از دفتر شورای ملی مقاومت ایران در واشینگتن است که اکنون به ما میپیوندد. متشکرم. پس شما فکر میکنید ما با ایران کمی نرم بازی میکنیم آنها برای چند سال پشت میز مذاکره هستند اما قبلا نبودند بنابراین ما کمی نرم با آنها رفتار میکنیم
...
علیرضا جعفر زاده: دلیلی که ایران را به میز مذاکرات کشاند تحریمها بود و وحشت ایران از عواقب سیاسی تحریمها آنها را به میز مذاکرات کشاند. دستور کار تهران این نیست که برنامه سلاح های هسته ای خود را رها کند. دستور کار آنها این است که تحریمها را بردارند .اما هدف اعلام شده آمریکا و ۵+۱ رها نمودن برنامه سلاح های هسته ای توسط ایران است. بنابراین، تفاوت تند و تیزی بین دو طرف وجود دارد. با این حال، در طی یک و نیم سال گذشته که گفتگوها ادامه داشته است تهران یک اینچ به سمت رها کردن برنامه سلاح های هسته ای خود نزدیک نشده است. درست بر عکس، این غرب و به طور خاص آمریکا است که مدام عقب نشینی میکند. بنابراین شما یک تغییر در این بازی لازم دارید تا کار متفاوتی انجام گیرد. من فکر میکنم آن چیز همان چیزی است که کنگره پیشنهاد انجام آن را میدهد .
مجری: یکی از چیزهایی که ما میدانیم این است که قیمت نفت در شش یا هفت ماه گذشته نصف شده است. این به خودی خود یک شکل از تحریم علیه ایران است که باعث آسیب رساندن به آنها شده است. آیا آمریکا نیاز دارد با این فاکتور سخت عمل کند یعنی بسیاری سخت با وجود تمامی آسیب هایی که به اقتصاد آنها وارد آمده است؟
علیرضا جعفر زاده: این نکته خوبی است که امروز بالا آمده است. شما به سقوط قیمت نفت اشاره کردید و میدانید که بودجه امسال که از ماه مارس آغاز میشود بر اساس در آمد نفت به قیمت ۷۲ دلار در هر بشکه تعیین شده است. همانطور که میدانید و ما همین الان در مورد آن گفتگو کردیم کسری بودجه ۱۶ میلیارد دلار است، به بودجه نگاه کنید، از پیش ۲۰ درصد کاهش در یارانه های عمومی دارد، چهل در صد کاهش در یارانه نان که جزء غذای اصلی مردم است. با این وجود، در بودجه نیروهای مسلح افزایش دیده میشود. ۳۰ درصد افزایش در بودجه نظامی و ۵۰ درصد افزایش در بودجه سپاه پاسداران. پس این نشان میدهد که رژیم به چه سمتی میرود. اولویتهای آنها متفاوت است. آنها تمرکزشان به سمت گسترش دادن تسلط خود بر منطقه است و صادقانه بگویم آنها احساس میکنند که این یک اهرم است که علیه آمریکا استفاده میکنند. ایران  از زمانی که گفتگوها شروع شده به دو دلیل تشجیع شده است: اول، به این دلیل که هیچ قاطعیتی از سوی آمریکا و ۵+۱ نمیبیند. دوم، آنها از این اهرمی که در عراق و سوریه دارند همراه با حزب الله و تمامی فعالیتهای شریرانه که در آنجا انجام میدهند به عنوان یک اهرم علیه آمریکا استفاده میکنند. پس، آمریکا  در کجا ایستاده است؟ آنها گفتگوها را تمدید میکنند در حالی که این کشور نمیتواند .
مجری: بگذارید از شما سوال کنم اگر ما تحریمهای بیشتری داشته باشیم و بر تهران فشار بیاوریم آیا این به نفع تندروها نیست و آنها را به یک گوشه ای میکشاند و به آنها از نظر داخلی قدرت میدهد .
علیرضا جعفر زاده: آمریکا و ۵+۱ در حال مذاکره با تند روها هستند. در واقع طرف دیگر مذاکرات ولی فقیه رژیم است. تمام  گفتگوها تایید کامل ولی فقیه را دارد و دلیل اینکه آنها این کار را میکنند این است که آنها نیاز دارند گفتگوها ادامه پیدا کند. ایران از میز مذاکرات عقب نشینی نخواهد کرد. آنها نیاز به ادامه گفتگوها دارند زیرا دستور کار آنها برداشتن تحریمها است و احساس میکنند که تاکنون به راه آنها انجام گرفته است. هر زمان که این تمدید مذاکرات انجام میگیرد آنها هفت صد میلیون دلار دریافت میکنند و همچنین تا پایان مارس ۱۲ میلیون دلار افزوده به ایران ارائه شده است و این برای آنها بسیاری خوب است زیرا وقتی که نوبت به برنامه هسته ای میرسد آنها هیچ بخشی از این برنامه را رها نکرده اند. تمامی سانترفیوژها دست نخورده باقی مانده است. بخش تسلیحاتی آنها کاملا خارج از محدوده است. هیچ کنترلی یا نظارتی بر بخش تسلیحاتی وجود ندارد. آنها به تحقیقات و توسعه در بخش سانترفیوژ ادامه میدهند و هیچ دسترسی به سایتهای کلیدی که آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهان آن است وجود ندارد. ببینید، تهران اساسا سیاستهای آمریکا را منجمد کرده است.

 http://iranasrar.blogspot.ch/2015/02/blog-post_7.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر