یکشنبه، بهمن ۱۲، ۱۳۹۳

واکنش مادر ژاپنی به اعدام پسرش به دست داعش

یکشنبه، 12 بهمن ماه 1393 = 01-02 2015


داعش با قرار دادن ویدیویی در شبکه توییتر اعلام کرد: کنجی گوتو، دومین گروگان ژاپنی را اعدام کرده است.
نخست وزیر ژاپن در واکنش به این خبر گفت: من واژه ای نمی یابم که درد و رنجی را که خانواده کنجی گوتو متحمل شده است، بیان کند.
مادر دومین گروگان ژاپنی اعدام شده به دست داعش نیز در حالیکه به شدت گریه می‌کرد به خبرنگاران گفت: کنجی رفته است و این برای من اسفناک است.
وی افزود: من نمی‌توانم برای شرح دادن احساساتم درباره مرگ غم انگیز پسرم کلماتی را پیدا کنم.

«کنجی گوتو» ۴۷ ساله، خبرنگار آزاد و مستندسازی شناخته شده ژاپنی که بنا به گزارش‌ها در ماه اکتبر (سه ماه پیش) به سوریه رفت تا در روند آزادی «هارونا یوکاوا» دیگر تبعه ژاپنی که هفته گذشته کشته شد مشارکت کند به دست عناصر داعش سربریده شد.
در ویدئویی که گروه داعش منتشر کرده جلاد داعش که سر کنجی گوتو را می‌بُرد لهجه‌ای انگلیسی دارد و‌‌ همان شخصی است که در سایر ویدئوهای گردن زدن گروگان‌های غربی توسط داعش به چشم می‌خورد.
شماری از مردم ژاپن امروز در توکیو پایتخت این کشور در محکومیت کشته شدن گروگان ژاپنی به دست داعش تجمع کردند.

سال ۲۰۱۵ سال پایان داعش است
تایمز لندن طی گزارشی به بررسی عملکرد داعش تاکنون در عراق و سوریه پرداخت و نوشت: با افول این گروهک، ۲۰۱۵ سال پایان داعش خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه انگلیسی تایمز روز شنبه در گزارشی نوشت، داعشی‌ها در برخی مناطق عقب نشینی کرده و سرانجام در ماه جاری میلادی از کوبانی گریخته و در سنجار هم پیش از این شکست خورده بودند.
نویسنده گزارش تایمز ادامه می‌دهد، آنهايی که از داعش حمایت می کردند، اکنون از صحنه های سر بریدن و جنایات آن خسته شده اند و قدرت این افسانه رو به زوال نهاده است. تعداد زیادی از محاسبات اشتباه داعش این اطمینان را می‌دهد که با افزایش شمار مخالفان داعش، این گروه در سال 2015 در سوریه و عراق واژگون خواهد شد.
ایران پرس نیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر