یکشنبه، شهریور ۰۲، ۱۳۹۳

سكوت و همكاري رژيم آخوندي با داعش

تاریخ ایجاد در 01 شهریور 1393
خبرگزاري كردي فرات گزارش داد: تبهكاران داعش كه از عراق وارد ايران شده اند، درميان بي تفاوتي رژيم آخوندي در روستاهاي نزديك اروميه به باجگيري و آزار مردم مي پردازند.
اين خبرگزاري نوشت: عليرغم فعاليت‌آزادانه و گشت‌زني عوامل افراطي سلفي (با پرچم داعش) در برخي شهرهاي كردستان، به‌ويژه سنه، اداره اطلاعات، سپاه و نيروي انتظامي رژيم در مقابل اين گروه‌‌هاي هرچند محدود سكوت كرده و برخي منابع معتقدند كه خود رژيم ايران در شكل‌گيري اين گروه سلفي دست دارد و از وجود آنها استفاده ابزاري و سياسي مي‌كند.
خبرگز اري فرات افزود:به‌دنبال اشغال برخي مناطق در عراق از سوي داعش و يورش آن گروه تبهكار به مناطق غرب كردستان، برخي گروه‌‌هاي افراطي وابسته به سلفي‌‌ها هم در برخي شهرهاي كردستان از جمله جوانرو، مريوان، سنه، بانه و كرماشان فعاليتهاي خود را گسترش‌داده‌اند. اين گروه‌‌ها آزادانه در روستاها به گشت‌زني مي‌پردازند و به باج‌گيري و عضوگيري از شهروندان كرد با توسل به‌زور مي‌پردازند.

خبرگزاري فرات مي نويسد: نقابداران سلفي با حمل پرچم داعش در خيابان نمكي سنه و نصب آن پرچم روي پشت‌بام مسجد قبا، به تهديد مردم آن شهر پرداختند و از آنها خواستند كه از جمع‌آوري كمك مالي براي مردم آواره و جنگ‌زده شنگال و كوبان خودداري كنند، اما خلق‌كرد در سنه به اين تهديدها گوش‌فرانداده و به‌صورت گسترده از كمپين پشتيباني از شنگال حمايت كردند.
اين خبرگزاري اضافه مي كند: روستاييان عليه تبهكاران داعش واكنش شديد نشان دادند كه به درگيري ميان آنها و تبهكاران داعش انجاميد و با آغاز درگيريها، گروه تبهكار داعش ناچار به ترك روستاي قاسورك اورميه شد.
منبع: خبرگزاري فرات - فارسي -30مرداد93

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر