چهارشنبه، مرداد ۲۹، ۱۳۹۳

نزدیک به 12 هزار ایرانی بالای 100 سال دارند



 رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور گفت: 11 هزار و 722 سالمند بالای 100 سال در ایران زندگی می کنند.

ˈصادق رستمیˈ روز سه شنبه در جلسه شورای سالمندان آذربایجان غربی افزود: براساس آمار سال 90، افزون بر شش میلیون و 159 هزار نفر سالمند بالای 60 سال در کشور وجود دارد که استانهای تهران، البرز و سمنان به ترتیب بیشترین تعداد سالمندان را به خود اختصاص داده اند.

وی اضافه کرد: در خصوص سهم سالمندان از جمعیت نیز، استانهای گیلان، مرکزی، مازنداران و آذربایجان شرقی بیشترین سهم را به ترتیب با 11.55 درصد، 9.97 درصد، 9.81 درصد و 9.78 درصد دارند.

وی اظهار کرد: کمترین میزان جمعیت سالمندی نیز با 4.72 درصد در استان سیستان و بلوچستان بوده و پس از آن استانهای جنوبی هرمزگان و بوشهر قرار دارند.

رستمی گفت: هم اکنون 17 درصد سالمندان کشور تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند که این امر نیازمند توجه بیشتر است.

رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور با اشاره به اینکه افراد بین 60 تا 75 سال سالمند، 75 تا 90 سال پیر و بالای 90 سال خیلی پیر نامیده می شوند، ادامه داد: طبق آمار، در صورتی که هشت درصد جمعیت یک کشور، بالای 60 سال داشته باشند، آن کشور پیر محسوب می شود.

براساس آمار اعلامی افزون بر 8.2 درصد جمعیت ایران، سالمند محسوب می شوند که این رقم نشان می دهد، ایران با سرعت و شتاب بسیار زیادی به سمت پیری حرکت کرده و در جرگه کشورهای سالمند قرار می گیرد که نباید از کنار این آمار به راحتی گذشت.

پیک ایران
[تاريخ مطلب: بيست و هشتم امرداد ۱۳۹۳ برابر با نوزدهم اوت ۲۰۱۴]

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر