شنبه، شهریور ۰۱، ۱۳۹۳

گول این آنتی‌ویروس تقلبی را نخورید


Defru نه حلال مشکل، بلکه خود مشکل است

یکی از روش‌های کسب درآمد سازندگان بدافزار، طراحی آنتی‌ویروس‌هایی تقلبی است که شما را برای خرید آن ترغیب می‌کنند.
احتمالاً تا به حال به آنتی‌ویروس‌های تقلبی و بدافزارهایی که وعده پاک‌کردن سیستم شما را می‌دهند اما بعد از نصب، خود به مشکلی بزرگ تبدیل می‌شوند، برخورده‌اید. نام یکی از این برنامه‌های تقلبی آنتی‌ویروس، Defru است که اکنون با روش جدیدتری بازگشته است.
به گزارش سایت رجیستر، بدافزار Defru از دسترسی کاربران به برخی سایت‌ها جلوگیری کرده و با نشان دادن پروسه اسکن دروغین، هشداری از وجود یک تهدید امنیتی ارائه می‌کند. این بدافزار از کاربران می‌خواهد که با خرید «نسخه پیشرفته»، کامپیوترهای خود را امن کنند.
آنتی‌ویروس دروغین حتی ممکن است یک لیست از بدافزارها و ویروس‌های واقعی را به شما نمایش دهد تا متقاعد شوید که سیستم شما آلوده بوده و به خرید آن تشویق شوید.
به گفته دانیل کپریستینو محقق «مرکز محافظت در برابر بدافزار مایکروسافت» (MMPC) بیشتر قربانیان دفرو در روسیه هستند و پس از آن، آمار کاربران گرفتار این آنتی‌ویروس تقلبی در آمریکا و قزاقستان رده دوم و سوم را نشان می‌دهد.
بدتر از همه این‌که شما با پرداخت پول هم از شر دفرو راحت نمی‌شوید. اگر بر روی دکمه Pay Now کلیک کنید، به سایت Payeer می‌روید، پول را دودستی تقدیم بدافزارسازان می‌کنید اما دفرو و آزارهایش باقی می‌مانند!
برای راحت‌شدن از شر دفرو، مایکروسافت توصیه می‌کند تا کاربران ویندوز ۸.۱ از برنامه ویندوز دیفندر و کاربران ویندوزهای ۷ و ویستا از Microsoft Security Essential استفاده کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر