چهارشنبه، مرداد ۲۹، ۱۳۹۳

سه تن از ۷ نفری که در پرونده بابک زنجانی بازداشت شده اند از نزدیکان وزرای نفت احمدی نژادند



روزنامه اعتماد: در ارتباط با پرونده بابک زنجانی تاکنون هفت نفر بازداشت شده‌اند و بازداشتی‌ها که افزایش می‌یابد، مقام و سمت‌های آنها هم رو به بالا می‌رود. اگر زمانی دستیار بابک زنجانی دستگیر می‌شد، ابهامی به این بازداشت وارد نبود اما زمانی که بازداشتی‌ها به سوی مدیران عالیرتبه دوره گذشته صنعت نفت می‌رود، این سوال مطرح می‌شود که نقش این مدیران در پولدار شدن بابک زنجانی چه بوده است؟ بابک زنجانی از کدام روزنه توانست استفاده کند تا منابع نفت و کشور را ببلعد؟…

افراد بازداشت شده چه کسانی هستند؟

س. ج. س: او از مردان نفتی دولت دهم بوده است. می‌گویند مرد شماره یک ایران در بازار نفت طی آن دولت بود واز مدیران عالیرتبه نفتی دولت احمدی‌نژاد که سابقه مدیریت در چندین شرکت اصلی نفتی را بر عهده داشت، چهار سال پیش از شرکت ملی نفت به شرکتی پا گذاشت که ماموریت‌های اقتصادی، تجاری و کمک به کمبود منابع مالی داخلی شرکت‌های تابع نفت را برعهده دارد و نقش مهمی در واردات بنزین و فروش بخش عمده‌یی از نفت خام ایران ایفا می‌کند و طی ماه‌های اخیر درگیر مباحث مربوط به سوآپ نفت ایران بوده است. نام این مدیر نفتی در فهرست تحریم‌های امریکا قرار دارد.

و. ا. ا. و: از مدیران و مشاوران نزدیک به وزیر اسبق نفت که در دولت احمدی‌نژاد اصلاح ساختار امور حقوقی و قراردادهای صنعت نفت به وی سپرده شده بود.

ع. ع: از مدیران عامل اسبق یکی از مناطق آزاد تجاری صنعتی در دولت احمدی‌نژاد که در مقطعی هم شایع شد در نزدیکی مرزهای غرب، حین فرار از کشور دستگیر شده است.

ح. م. ک: از معاونان و دوستان متهم اصلی که پس از انتشار تصویر دو نفره‌شان بابک زنجانی وی را از «دوستان و تجار خوب» خواند. گفته می‌شود این فرد مدت زمان کوتاهی در بازداشت بوده و آزاد شده است.

ح. ش. م: نخستین فرد بازداشتی پس از بابک زنجانی، از دستیاران اصلی وی که رسیدگی به امور مربوط به پروژه‌های کیش را بر عهده داشته است. او کمتر از یک هفته پس از دستگیری رییسش در دفتر کار خود بازداشت شد.
[تاريخ مطلب: بيست و نهم امرداد ۱۳۹۳ برابر با بيستم اوت ۲۰۱۴]پیک ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر