شنبه، مرداد ۲۵، ۱۳۹۳

برسد به دست شنگال+عکس


1393/05/25 - 2014/08/16 - 

برسد به دست شنگال+عکسآژانس کُردپا: حمایت از کُردهای عراق و سوریه به ویژه شهرهای شنگال و کوبانی با راهپیمایی مسالمت‌آمیز شهروندان کُرد در ایران همراه گشته است.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، شهروندان کُرد در کرمانشاه درصدد برگزاری یک تجمع اعتراضی مقابل درب استانداری می‌باشند.

این تجمع ساعت ١٠ صبح امروز و بنابه درخواست مجمع مشورتی فعالان مدنی یارسان صورت می‌گیرد.

طبق فراخوان منتشره، ابراز همدردی با ایزدی‌ها و مسیحی‌ها و نیز درخواست یاری‌رساندن به آسیب دیدگان و حمایت از آنها از اهداف اولیه این تجمع عنوان شده است.

تا لحظه‌ی تنظیم این خبر، گزارش دقیقی از چگونگی برگزاری تجمع امروز در کرمانشاه اطلاع دقیقی در دسترس نمی‌باشد.

همچنین بعدازظهر امروز نیز در سردشت راهپیمایی مشابهی برگزار خواهد شد.

این حرکت مردم سردشت در همدردی جمعی با کُردهای ایزدی شنگال توصیف شده که جنب تالار "شمامی" آغاز و تا نزدیکی روستای "شینوه" ادامه می‌یابد.

طبق برنامه‌ی قبلی، پیاده‌روی حمایتی از شنگال در ساعت ٥ و نیم شروع می‌شود.

علاوه بر راهپیمایی‌های حمایتی، شهروندان کُرد در کُردستان ایران اقدام به اهداء کمک‌های نقدی و غیرنقدی به آوراگان شنگال می‌کنند.

از سنندج، روانسر و سردشت گزارش می‌رسد که عروس و دامادهای این سه شهر طلا و جواهرات عروسی خود را به آوارگان شنگال هدیه کردند.

تصاویر مربوط به این زوج‌ها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و با استقبال کم‌نظیر شهروندان کُرد روبرو شده است.

پیشتر نیز یک دختربچه اهل جوانرود گوشواره‌های خود را به آسیب‌دیدگان شنگال و کوبانی هدیه کرده بود.

خبرنگاران کُردپا در شهرهای کُردستان ایران گزارش دادند که روز گذشته و در نماز جمعه صندوق کمک‌های نقدی دایر گشته و نمازگزاران کمک‌های نقدی خود را به صندوق انداختند.

گزارش شده که نهادهای حکومتی نظیر هلال احمر درصدد جمع‌آوری کمک‌های مردمی و ارسال آن به غزه هستند که این امر نگرانی جدی شهروندان کُرد را درپی داشته است.

در همین زمینه در شهر مرزی نودشه اعضای کمپین حمایت مردمی از شنگال گفته‌اند که مستقیما کمک‌ها را به دست مسئولان حکومت اقلیم کُردستان خواهند رساند.

در دنیای هنر نیز همراهی و همدردی با کُردهای عراق و سوریه وجود دارد و در این ارتباط گروه موسیقی جاده ابریشم یک قطعه موزیک را به کُردهای شنگال و کوبانی تقدیم کرده است.

کیهان کلهر موسیقیدان سرشناس کُرد قطعه‌یی به نام "لایه‌های تنهایی" برای کوردان شنگال و کوبانی ساخته که در اواسط شهریورماه در ازمیر و استانبول اجرا خواهد کرد.

سازمان ملل چند روز قبل وضعیت آوارگان شنگال را اسفناک و دلخراش توصیف کرده بود که در آخرین آمارها حدود ٣٥ هزار کُرد ایزدی در کوه‌های اطراف شنگال گرفتار شبه‌نظامیان دولت اسلامی هستند.

ایزدی‌ها اقلیت مذهبی کُرد زبانی هستند که در شمال عراق، سوریه، جنوب شرقی ترکیه و قفقاز زندگی می‌کنند، ایزدیان به گویش خاصی از زبان کُردی تکلم می‌کنند.

شهرها و روستاهای که تاکنون اقدام به جمع‌آوری کمک به آوارهای شنگال و کوبانی کرده‌اند، عبارتند از: کرمانشاه، جوانرود، بانه، سقز، سنندج، مریوان، نودشه، سلماس، کنگاور، سردشت، روانسر، کامیاران، دیواندره، سروآباد، پاوه، نی و الک
21494.jpg
21495.jpg
21496.jpg
21497.jpg
21500.jpg
21498.jpg
21501.jpg
21502.jpg
21503.jpg
21504.jpg
21505.jpg
21506.jpg
21507.jpg
21508.jpg
21509.jpg
21510.jpg
21511.jpg
21512.jpg
21513.jpg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر