جمعه، مرداد ۳۱، ۱۳۹۳

جلوگیری از ورود مواد غذایی، دارو و سوخت به لیبرتی و انتقال بیماران به بیمارستان توسط نیروهای مالکی

3:09:53 PM 1393/5/31
اطلاعیه شورای ملی مقاومت
اطلاعیه شورای ملی مقاومت


فراخوان به اقدام فوری آمریکا و ملل متحد برای لغو محاصره ضدانسانی و تأمین امنیت و سلامت ساکنان
دولت عراق به خواست رژیم ایران اقدامات ضدانسانی و سرکوبگرانه اش بر علیه ساکنان کمپ لیبرتی را افزایش می دهد.


روز چهارشنبه 29مرداد (20 اوت) نیروهای مالکی در ادامه سیاست جنایتکارانه تشدید محاصره علیه ساکنان لیبرتی، علاوه بر ممانعت از ورود سوخت و تانکرهای تخلیه منابع سپتیک، از ورود خودروی حامل مواد غذایی و دارویی به لیبرتی ممانعت کردند. این یک گام جدید در اجرای دستورات فاشیسم دینی حاکم بر ایران پس از سفر پاسدار شمخانی دبیر شورای عالی امنیت این رژیم و پاسدار سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس به عراق و ملاقات با مالکی و فالح فیاض مشاور امنیت ملی اوست.

امروز 30مرداد (21 اوت) نهمین روز است که در هوای نزدیک به 50 درجه، دولت عراق از ورود سوخت به داخل لیبرتی ممانعت کرده و ساکنان با کمبود شدید سوخت و تأمین برق مواجهند. چیزی که یک وضعیت بحرانی برای ساکنان به وجود آورده است.

پنج روز است که نیروهای عراقی مانع ورود تانکرهای تخلیه منابع سپتیک که با هزینه خود ساکنان به داخل کمپ می روند شده است و به این وسیله یک بحران بهداشتی در کمپی که فاقد امکانات زیر ساختی است به وجود آمده است.

روز چهارشنبه 29مرداد (20 اوت) نیروهای عراقی مانع تردد یک بیمار سرطانی به بیمارستان برای رادیوتراپی شدند. آنها در همین روز با تأخیر و کارشکنی در مورد انتقال سایر بیماران، باعث شدند آنها نیز نتوانند قرارهای پزشکی خود را اجرا کنند و بدون نتیجه به لیبرتی بازگشتند.

دولت عراق در هفته های گذشته با بهانه های مختلف از تردد بیماران حاد و اورژانس به بیمارستان جلوگیری می کند. این یک شکنجه فیزیکی برای بیماران و یک شکنجه روانی برای عموم ساکنان است. محاصره ضدانسانی پزشکی تا کنون باعث زجرکش شدن 20تن از ساکنان شده است.

مقاومت ایران در روز 4مرداد اعلام کرد پاسدار شمخانی و پاسدار سلیمانی در دیدار با مالکی و فالح فیاض به مقامات عراقی ابلاغ کردند ساکنان لیبرتی باید محیط را برای آنها هرچه ناامن تر و غیرقابل تحمل تر کرد تا احساس امنیت نکنند.

مقاومت ایران با توجه به تعهدات مکتوب و مکرر دولت آمریکا و ملل متحد در قبال امنیت و سلامت ساکنان لیبرتی، خواهان مداخله فوری برای پایان دادن به این محاصره ظالمانه و فزاینده امنیتی و انسانی علیه لیبرتی می باشد و اجازه ندهند که یک فاجعه جدید انسانی در لیبرتی رخ بدهد. باید هر چه سریعتر ورود سوخت و مواد غذایی و دارویی و تردد خودروهای تخلیه منابع سپتیک را حل کرده و آن را تضمین کنند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
30مرداد ماه 93 (21 اوت 2014)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر