پس از انتشار خبر کشته شدن جیمز فولی خبرنگار آمریکایی به دست گروه دولت اسلامی موسوم به داعش، و انتشار فیلم بریده شدن سر او توسط یکی از اعضای این گروه، مادرش، چند خطی را در سوگ «جگر گوشه اش» نوشت.

کاخ سفید و پلیس فدرال آمریکا، صحت ویدیویی منتشر شده را تایید کرده اند.

اما نامه منتسب به دایان فولی که در صفحه کمپین آزادی جیمز فولی در فیس بوک منتشر شده، بسیار کوتاه بود و در آن نوشته شده است که جیمز زندگی خود را برای نشان دادن رنج های مردم سوریه فدا کرد. او افزود: «از جیمز به خاطر خوشبختی که به ما به ارمغان آورد سپاسگزاریم. او فرزندی فوق العاده برای ما، انسان و یک خبرنگار زبر دست بود.»

او گروگان گیران را نیز خطاب قرار داد و از آن ها خواست از جان دیگر گروگان ها حفاظت کنند «زیرا آن ها به هیچ وجه با سیاست های دولت آمریکا چه در عراق و چه در سوریه یا هرجای دیگر جهان ارتباط ندارند و تاثیری نیز در این زمینه ندارند.»

ماجر جیمز فولی همچنین از تمام کسانی که به دنبال اطلاعات بیشتری هستند خواست «حریم خصوصی خانواده را به ویژه در این اوقات سخت که تلاش می کند برای جیمز سوگواری کند و براش بزرگداشت برگزار کند» رعایت کند.

شامگاه سه شنبه 20 اوت، گروه داعش فیلمی منتشر کرد که در آن یکی از اعضای این گروه، سر جیمز فولی خبرنگار آمریکایی را که دو سال پیش در سوریه ربوده شده بود، از تن جدا می کند.

این فیلم به عنوان هشداری به آمریکا که اقدام به بمباران مواضع داعش در شمال عراق می کند، منتشر شده است.

گروه داعش که مناطق وسیعی از شمال عراق و سوریه تصرف کرده، در این مناطق، برپایی خلافت اسلامی اعلام کرده است. این گروه در هفته های اخیر حملات خود را برای تصرف مناطق تحت کنترل کردها در عراق آغاز کرد. آمریکا نیز با هدف اعلام شده حمایت از جان شهروندان، دیپلمات ها و مستشاران نظامی آمریکایی در اربیل پایتخت اقلیم کردستان و همچنین جلوگیری از نسل کسی اقلیت های مسیحی و ایزدی، حملات محدود خود را به مواضع داعش آغاز کرد.