پنج شنبه ۲۱ اگوست ۲۰۱۴ فیلمی ویدیویی در شبکه های اجتماعی پخش شد که در آن چگونگی کشته شدن یک جوان سیاه پوست توسط افراد پلیس  را در شهر سانت لویس آمریکا نشان می دهد.

به گزارش تلویزیون آمریکایی «نیوز4» یک شاهد عینی که نخواسته نامش فاش شود ، جزئیات این حادثه را با موبایل ضبط کرده و به وکیل خود داده است.

سام دوتسون رئیس پلیس شهر سانت لویس در اظهارتی گفته که دو پلیس به سمت فرد قربانی که «پاول» نام دارد، شلیک کرده اند. وی افزود: «پلیس زمانی شلیک کرد که پاول در حالی که چاقو به همراه داشت به سمت آنها حرکت کرد.»

رئیس پلیس شهر سانت لویس درباره اینکه چرا افراد وی به جای تیر اندازی از باتوم برقی استفاده نکردند ادعا کرد که فرد قربانی در زمان حادثه تمام بدنش پوشیده بود و باتوم برقی در چنین حالاتی عمل نمی کند. او افزود که بر اساس قانون، پلیس حق دارد در چنین موقعیت هایی به افرادی که چاقو حمل می کنند، تیر اندازی کند.

در فیلم ویدیوی منتشر شده از حادثه که پس از اظهارات رئیس پلیس منشر شد، چاقو در دست فرد مقتول دیده نمی شود اگر چه فیلم از پشت سر او ضبط شده است.
پلیس تنها 15 ثانیه پس از رسیدن به محل حادثه به سمت به وی شلیک کرده است.

خبرنگار تلویزیون «نیوز4» می گوید که حادثه زمانی آغاز شد که یک مغازه دار با پلیس تماس گرفت و گزارش داد که گمان می کند «پاول» از مغازه اش یک بطری مشروب و کیک سرقت کرده است.