پنجشنبه، مرداد ۳۰، ۱۳۹۳

ضرب و شتم يك زنداني سياسي كرد در زندان اروميه

در چهارشنبه, 29 مرداد 1393 18:18
زندان
كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها 29 مرداد 93: يك دانشجوي كرد كه پيشتر به اتهام مديريت صفحه‌اي در فيس‌بوك با نام كردها يك ملت هستند نه يك اقليت” دستگير شده بود، از سوي دادگاه انقلاب شهرستان اروميه، به شش ماه حبس تعزيري و يك ترم محروميت از تحصيل محكوم شد. گزارشها هم‌چنين مي‌گويند يك زنداني سياسي كرد محبوس در زندان مركزي اين شهر، مورد ضرب‌وشتم شديد قرار گرفته و به سلول انفرادي منتقل شده است.
امير شيرزاد” دانشجوي متهم به مديريت صفحه كردها يك ملت هستند نه يك اقليت” در دفاعيات خود، اين موضوع را تأييد نكرده و تأكيد كرده بود كه هيچ صفحه‌‌اي در فيس‌بوك ندارد اما با اين وجود به شش ماه حبس تعزيري محكوم شده است.
هم‌چنين احمد تمويي” زنداني سياسي كرد در زندان اروميه، روز جمعه در پي امتناع از حضور در دفتر حفاظت زندان، از سوي پاسداران بند مورد ضرب‌وشتم شديد قرار گرفت و به سلولهاي انفرادي اين زندان منتقل گرديد. او با وجود آسيب‌‌هاي شديد از درمان پزشكي محروم است.
اين شهروند كرد سلماسي، سال 86 به اتهام عضويت در يكي از احزاب كوردي مخالف حكومت اسلامي ايران در مهاباد بازداشت و در شعبه يك دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام محاربه به پانزده سال حبس و تبعيد به زندان مركزي اروميه محكوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر