شنبه، مرداد ۲۵، ۱۳۹۳

انتظار برای ویندوز ۹ به‌زودی به‌سر می‌رسد

برخی خبرها حاکی از آن است که مایکروسافت اوایل پاییز، از نسخه اولیه ویندوز ٩ که تغییراتی نسبت به ویندوز ٨ دارد رونمایی می‌کند و این امکان را برای همگان فراهم می‌آورد تا آن را دانلود و کار با آن را امتحان کنند.
به نوشته وب‌سایت دیجیتال ترند، یک گزارش تازه می‌گوید که مایکروسافت در نظر دارد از نسخه اولیه ویندوز ٩ در اواخر ماه سپتامبر یا اوایل اکتبر(اوایل پاییز) رونمایی کند. بنا براین گزارش این نسخه اولیه برای استفاده همگانی عرضه می‌شود و البته اشاره شده است که برخلاف اپل که امکان دانلود نسخه عمومی بتای سیستم عامل OS X Yosemite را به تعداد مشخصی محدود کرده بود، مایکروسافت در نظر ندارد محدودیت تعداد دانلود را برای این ویندوز اعمال کند.
به این ترتیب هر کاربر عادی ویندوز خواهد توانست نسخه اولیه را دانلود و کار با آن را آزمایش کند. البته هنوز معلوم نیست ویندوز ٩ چه تغییراتی نسبت به ویندوز ٨ خواهد داشت اما برخی شایعات حاکی از آن است که در نسخه جدید نمای منوی شروع متفاوت خواهد بود و امکان اجرای مترو اپلیکیشن‌ها در حالت پنجره را خواهد داشت.
عدم استقبال کافی از ویندوز ٨ و همچنین هزینه‌های زیاد نسخه‌های اصلاحی آن و البته رکود کلی در بازار پی‌سی که به طور مشخص بر بازار ویندوز موثر خواهد بود احتمالا از عوامل عجله مایکروسافت برای عرضه نسخه جدید ویندوز است.
ویندوز ٨ و ٨.١ تا ماه ژوئیه در مجموع تنها ١٢.٤٨ درصد از بازار سیستم عامل‌های کامپیوترهای رومیزی را پوشش می‌دهند. توجه به این نکته که ویندوز از رده خارج XP هنوز سیستم عامل مجری دو برابر این رقم از کامپیوترهای رومیزی در دنیا است نشان می‌دهد که این رقم اصلا بزرگ نیست و مایکروسافت روزهای خوبی را با ویندوز ٨ سپری نکرده است.
در هر صورت برای راضی کردن کاربران ویندوز برای دست کشیدن از XP و حتی ویندوز ٧، مایکروسافت باید تغییرات انقلابی در ویندوز ٩ ایجاد کرده باشد تا خودداری از خرید و کاربرد آن برای کاربران دشوار شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر