شنبه، شهریور ۰۱، ۱۳۹۳

کارگران بازنشسته نساجی مازندران در مقابل استانداری تجمع کردند



صبح امروز جمعی از کارگران بازنشسته نساجی مازندران در اعتراض به ۴ سال مطالبات معوقه در مقابل استانداری مازندران تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این کارگران که تعداد آن‌ها بیش از ۱۵۰ نفر برآود می‌شود در جریان این تجمع خواستار دیدار با استاندار شدند اما تا کنون موفق به این دیدار نشده‌اند.

در همین رابطه «محمد نوبخت» نماینده کارگران بازنشسته نساجی مازندران گفت: پس از سه سال از بازنشسته شدن حدود ۴۰۰ کارگر کارخانه نساجی مازندران، هنوز با وجود دریافت نکردن سنوات زمان بازنشستگی خود حدود ۳۱ ماه حقوق دوران اشتغال خود را دریافت نکرده‌اند.

نماینده بازنشستگان با بیان اینکه این معوقات مربوط می‌شود به سالهای ۸۸ تا۹۱، در ادامه افزود: علاوه بر کارگران بازنشسته این کارخانه حدود ۴۰۰ نفر از کارگران شاغل این مجموعه نیز همانند بازنشستگان ۳۱ ماه حقوق معوقه طلب دارند.

به گفته وی، از شهریور ماه سال گذشته سهامدار ترکیه‌ای، این کارخانه‌ را به یک سرمایه‌گذار ایرانی واگذار کرد و از اسفند ماه‌‌ همان سال فعالیت خود را با ۴۵۰ کارگر از سر گرفته و هم اکنون کارخانه مشغول تولید است.

در همین رابطه «نصرالله دریابیگی» دبیر خانه کارگر مازندران در گفتگو با ایلنا مشکلات بوجود آمده برای نساجی مازندران و کارگرانش را ناشی اجرای ناصحیح قانون خصوصی سازی دانست.

او در خاتمه با بیان اینکه مشکل کنونی کارگران بازنشسته نساجی مازندران به یک وزارتخانه خاص محدود نمی‌شود گفت: کارگران کارخانه نساجی مازندران اولین قربانیان اجرای قانون خصوصی سازی هستند که بعد از گذشت چندین سال هنوز نتوانسته‌اند مطالبات خود را دریافت کنند.


[تاريخ مطلب: يکم شهريور ۱۳۹۳ برابر با بيست و سوم اوت ۲۰۱۴] پیک ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر