چهارشنبه، مرداد ۲۹، ۱۳۹۳

احضار، بازجویی و تهدید تعدادی از فعالان سیاسی در هفته‌های اخیر

arton21717 

بنابر گزارش‌های رسیده در هفته های اخیر دست‌کم ۵۰ فعال سیاسی و دانشجویی توسط ماموران وزارت اطلاعات احضار تلفنی شده و مورد بازجویی و تهدید واقع شده‌اند. گزارش‌ها حاکی است برخی از احضارها همراه با تفهیم اتهام تبلیغ علیه نظام بوده و آزادی بازداشت‌شدگان به قید وثیقه یا ضمانت میسر شده است.
کمیته گزارشگران حقوق بشر - یکی از فعالانی که در روزهای پایانی هفته‌ی گذشته بازداشت شده به کمیته گزارشگران حقوق بشر گفت: «تلفنی احضار شدم، محل احضار میدان نوبنیاد بود، بصورت ناگهانی احضار به بازداشت تغییر یافت. با دستبند و چشم‌‌بند به محل بازداشتگاه وزارت کشور(بنا بر گفته‌ی ماموران) منتقل شدم، بازجویی‌های اولیه صورت گرفت، به گفته‌ی ماموران پرونده‌های فعالین سیاسی پس از حوادث انتخابات ریاست‌جمهوری بازگشایی شده برای بررسی مجدد و بازداشت‌ها هم از میانه‌ی هفته بصورت پراکنده آغاز شده است. پس از بازجویی اولیه مجددا دستنبد و چشم‌بند زدند و با چندنفر بازداشتی دیگر منتقل شدیم به محل دیگری در میدان هفت‌تیر که ساختمانی جدیدی دایر کرده‌اند برای همین موارد. در طی بازداشت بازجویی‌های مختلفی صورت گرفت که سعی بر ایجاد رعب و وحشت و به نوعی رسیدن به مقاصد گذشته‌ بود تا اینکه به قید وثیقه با تعداد دیگری رهایی یافتیم تا پیگیر پرونده خود باشیم و به گفته‌ی ماموران منتظر عقوبت الهی.»
لازم به توضیح است ساختمان مورد اشاره در میدان هفت تیر بازداشتگاه اطلاعات موازی موسوم به «مرصاد» است که در زمان اعتراضات سال ۸۸ توسط حفاظت اطلاعات سپاه مورد استفاده قرار می‌گرفت.
http://hriran.com/1389-09-10-15-49-17/1389-09-13-18-53-36/11959-1393-05-28-20-27-22.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر