پنجشنبه، مرداد ۳۰، ۱۳۹۳

تشدید محاصره ضدانسانی لیبرتی و افزایش اقدامات سرکوبگرانه توسط عوامل دفتر مالکی

3:51:19 PM 1393/5/29
اطلاعیه شورای ملی مقاومت
اطلاعیه شورای ملی مقاومت


ممانعت از ورود سوخت به لیبرتی و انتقال بیماران حاد و اورژانس به بیمارستان

طبق گزارشها و اسنادی که از داخل کشور به دست مقاومت ایران رسیده است، به دنبال سفر ماه گذشته پاسدار علی شمخانی دبیر شورای امنیت رژیم آخوندی و پاسدار قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس به بغداد، فالح فیاض مشاور امنیت ملی مالکی به نیروهای سرکوبگر عراقی در لیبرتی دستور داده است، فشار و محاصره بر ساکنان را افزایش دهند و حتی المقدور ترددهای آنها به خارج کمپ مانند رفتن به بیمارستان را لغو یا به حداقل برسانند و ترتیباتی بدهند که ساکنان احساس ناامنی کنند.

در چارچوب این دستورالعمل نیروهای تحت امر مالکی، در هفته های گذشته به طور سیستماتیک، محاصره ضدانسانی پزشکی، ممانعت از ورود سوخت و دیگر نیازمندیهای اولیه ساکنان و دیگر اقدامات سرکوبگرانه خود را تشدید کرده اند.

دوشنبه 27مرداد نیروهای عراقی از انتقال شش بیمار که قرارهای از پیش تعیین شده پزشکی در بغداد داشتند، جلوگیری کردند. یکی از آنها مبتلا به سرطان پیشرفته است و باید تحت شیمی درمانی قرار می گرفت. یکشنبه شب 26مرداد، مأموران مالکی به سرکردگی سرگرد احمد خضیر از مسئولان چند قتل عام در اشرف، اطلاع دادند که تنها یک بیمار از 6 بیمار می تواند به بغداد برود، اما صبح روز بعد از انتقال همین بیمار هم جلوگیری کردند.

سه شنبه 28مرداد نیروهای عراقی، از انتقال 5بیمار دیگر به بغداد که قرارهای پزشکی برنامه ریزی شده داشتند، جلوگیری کردند. یکی از آنها قرار بود تحت عمل جراحی قرار گیرد.

طی 6سال گذشته دولت مالکی با محاصره ضدانسانی پزشکی باعث زجرکش شدن 20تن از ساکنان اشرف و لیبرتی شده است.

هشت روز است که نیروهای عراقی از ورود سوخت به لیبرتی جلوگیری می کنند. فقدان سوخت باعث از کار افتادن ژنراتورهایی می شود که تنها منبع تولید برق است و همه مسائل حیاتی کمپ مانند پمپاژ آب به داخل کمپ و تصفیه آن و آشپزخانه و سردخانه و خدمات اولیه درمانی و... . مشروط به تولید برق این ژنراتورهاست.

نیروهای عراقی در روزهای اخیر از ورود خودروهای تخلیه سپتیک که از ابتدا به هزینه ساکنان منابع فاضلاب را تخلیه می کرده اند جلوگیری می کنند، چیزی که به خصوص در فصل گرما باعث آلودگی محیط و گسترش بیماریهای عفونی می شود.

این نیروها همچنین مدتی است از ورود مواد شستشو کننده سیستم های تصفیه آب جلوگیری می کنند که ساکنان را با بحرانهای بهداشتی مواجه می کند.

روز 27مرداد نیروهای عراقی بعد از صدها مراجعه و نامه نگاری اجازه دادند پیکرهای شهیدان حمله موشکی 26دی 1392 دفن شوند، اما در ادامه این رفتار ضدانسانی از شرکت افراد خانواده و دوستان شهیدان در خاکسپاری جلوگیری کردند.

نیروهای عراقی برخلاف توافقات قبلی که تحت نظارت یونامی و سفارت آمریکا صورت گرفته، از دسترسی ساکنان به لیفتراکهای خودشان جلوگیری می کنند، به نحوی که به ناگزیر باید بارهای سنگین را بر روی دست و شانه حمل کنند.

مقاومت ایران روز 4مرداد در اطلاعیه ای اعلام کرد پاسدار شمخانی و پاسدار سلیمانی در دیدار با مالکی و فالح فیاض خواستار تشدید فشار و اقدامهای سرکوبگرانه علیه لیبرتی شدند. آنها به مقامات عراقی ابلاغ کردند باید محیط را برای ساکنان هرچه ناامن تر و غیرقابل تحمل تر کرد تا احساس امنیت نکنند.

ساکنان لیبرتی و نمایندگان و وکلای آنها هم چنان که بسیاری از گروه های پارلمانی و مدافعان حقوق بشر بارها و بارها ضمن اعتراض به این اقدامات ضدانسانی، خواستار مداخله ملل متحد، دولت آمریکا و اتحادیه اروپا و دیگر مراجع ذیربط شده اند، اما متأسفانه حتی گزارشهای ملل متحد درباره عراق کمترین اشاره یی به این اقدامات جنایتکارانه نمی کنند.

مقاومت ایران با یادآوری تعهدات مکرر و مکتوب دولت آمریکا و ملل متحد در قبال امنیت و سلامت ساکنان لیبرتی، خواهان مداخله فوری برای تأمین حداقلهای امنیتی و انسانی در کمپ لیبرتی و به خصوص دسترسی آزادانه ساکنان به خدمات درمانی می باشد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
29مرداد ماه 1393 (20 اوت 2014)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر