جمعه، آبان ۰۹، ۱۳۹۳

گزارشي از شرايط امنيتي حاكم بر مراسم بزرگداشت ستار بهشتي به نقل از يكي از شاهدان عيني

جمعه, 09 آبان 1393 09:42
ستار بهشتي
كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها 9 آبان 93:  بعد ازظهرروز پنجشنبه 8 آبان ماه مراسم گراميداشت ياد و خاطره شهيد  ستار بهشتي برسر مزارش برگزار شد اما نيروهاي امنيتي و لباس شخصي ها در هراس از اقدامات شركت كنندگان بطور گسترده اي در منطقه پخش شده بودند.

در محل مراسم حدود 40 نفراز نيروهاي اطلاعات و لباس شخصي در محل حضور داشتند بطوري كه انگشت نماي شركت كنندگان درمراسم بودند و همه آنها را ميشناختند،در بيرون از محل امام زاده محمد تقي يك خودروي پژو مدل 405 مستقر شده بود كه ماموران لباس شخصي در آن نشسته و مردمي را كه وارد امام زاده شده و يا خارج ميشدند زير نظر داشتند و يك ماشين راهنمايي رانندگي هم در بيرون محل امام زاده سر خيابان گذاشته بودند.
علاوه بر حضور ماموران در داخل امام زاده و در محل مراسم، در بيرون امام زاده و با فاصله دورتر، در سه مسير ورودي به محل امام زاده محمد تقي سه پست ايست و بازرسي گذاشته بودند كه يكي در محل بازار ارك و يكي در خيابان مصلي و يكي هم در خيابان سفيدار حضور داشتند.
دراين پست هاي بازرسي، ماموران تلاش ميكردند كساني كه از اهالي منطقه نبودند را شناسايي كرده و وسايل شخصي آنها منجمله موبايل را چك ميكردند كه آيا در موبايل فيلم وعكس هست يا نه تا اجازه ندهند كسي از مراسم فيلم و عكس گرفته باشد. اين بازرسي ها به گفته شاهدين در چند مورد بوده كه باعث تخليه گوشي موبايل ها ازفيلم هايي بوده كه شركت كنندگان در مراسم گرفته بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر