پنجشنبه، آبان ۰۸، ۱۳۹۳

نامه خانواده جیسون رضائیان:«اگر ایران مدارکی علیه جیسون دارد، چرا ما تاکنون از آنها بی‌خبر مانده‌ایم؟»

پنج شنبه, 08 آبان 1393 13:55
« جیسون رضائیان»
كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها 8 آبان 93: خانواده « جیسون رضائیان»، خبرنگار ایرانی-آمریکایی زندانی در ایران با صد روزه شدن بازداشت وی، با انتشار نامه‌ای خواستار آزادی او شدند.
خبرگزاری فرانسه نوشته که مادر و برادر جیسون رضائیان امروز، پنج‌شنبه با انتشار نامه‌ای سرگشاده در روزنامه واشنگتن پست که وی خبرنگار آن است، بازداشت او را «بی‌دلیل» خوانده و اعلام کردند که دولت ایران تاکنون نتوانسته مدرکی مبنی بر خلافکاری وی را ارائه بدهد.

در این نامه آمده: «اگر ایران مدارکی علیه جیسون دارد، چرا ما تاکنون از آنها بی‌خبر مانده‌ایم؟»
آنها همچنین گفته‌اند که اگر بعد از صد روز مدارکی علیه وی وجود دارد؛ چرا اجازه داشتن وکیل و دفاع از خود را ندارد؟
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه حكومت جمهوري اسلامي پیش از این با بیان اینکه «جیسون رضائیان با اتهامات جدی مواجه است» گفته بود که وی به عنوان یک شهروند ایرانی بازداشت شده است.

جیسون رضائیان، خبرنگار 38 ساله ایرانی-آمریکائی که از 22 ژوئیه (31 تیرماه) گذشته همراه با یگانه صالحی، همسرش و دو عکاس ایرانی-آمریکائی دیگردر تهران بازداشت شده بود. همراهان وی پس از مدتی آزاد شدند اما آقای رضائیان همچنان زندانی است.
در نامه منتشرشده از سوی خانواده این خبرنگار آمده: «اکنون زمان آن است که ایران به بی‌گناهی وی اعتراف کند.»
واشنگتن پست ادامه بازداشت این خبرنگار را «کاملا غیرقابل توضیح و نپذیرفتنی» خوانده است. به گفته سردبیر بخش خارجی این روزنامه اکنون زمان آزادی جیسون و بازگشت او نزد خانواده‌اش است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر