جمعه، آبان ۰۹، ۱۳۹۳

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق بر ادامه حمایت از کوبانی سوریه تأکید کرد



8:09:08 AM 1393/8/9
مسعود بارزانی رئیس ایالت کردستان عراق
مسعود بارزانی رئیس ایالت کردستان عراق


مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در پیامی به‌مناسبت اعزام پیشمرگان به کوبانی سوریه گفت: «از زمانیکه کوبانی از سوی تروریستها مورد حمله قرار گرفت، حمایت و پشتیبانی از مردم کوبانی را وظیفه ملی خود دانستیم، اما به‌دلیل فاصله جغرافیایی و محاصره کوبانی توسط تروریستها، نمی‌توانستیم مستقیم کمک نماییم. به همین دلیل از دوستانمان کمک گرفتیم که کوبانی توسط تروریستها اشغال نشود».

بارزانی در پیام خود که روز (8آبان) از خبرگزاری کردی پیامنیر منتشر شد، تأکید کرد: «حملات هوایی نیروهای ائتلاف و ارسال کمکهای نظامی کردستان از طریق هواپیماهای آمریکا، یک گام مؤثر بود که قابل قدردانی است و به مردم مقاوم کوبانی کمک نمود که حملات داعش را درهم بشکنند».

مسعود بارزانی در ادامه پیام خود تأکید کرد: «اعزام پیشمرگان به کوبانی بدون موافقت ترکیه و همکاری آنها و آمریکا، امکانپذیر نبود. جان کری وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با من بود. پس از چندین جلسه دوجانبه و سه جانبه بین مقامات آمریکا و ترکیه و اقلیم کردستان، رسماً به ما اطلاع داده شد که ترکیه موافقت کرده که پیشمرگان از خاک این کشور به کوبانی بروند و آمریکا هم از آن حمایت خواهد کرد. پس از آن پارلمان کردستان با اعزام پیشمرگان موافقت نمود، چرا که اعزام پیشمرگان به خارج از اقلیم باید با موافقت پارلمان کردستان باشد».

مسعود بارزانی در قسمت دیگری از پیام خود گفت «ما آمادگی داریم در صورت نیاز، نیروی بیشتری به کوبانی بفرستیم. در حال حاضر خواسته آنها تنها نیروی پشتیبان و تأمین آتش بوده است که این کار را کرده‌ایم و اگر لازم باشد باز هم ادامه خواهیم داد».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر