جمعه، آبان ۰۹، ۱۳۹۳

کمپ لیبرتی: ممانعت از انتقال دو بیمار مبتلا به بیماریهای حاد چشمی به بیمارستان و تأخیر عمدی در انتقال بیماران سرطانی توسط نیروهای عراقی



3:17:30 PM 1393/8/9
کمپ لیبرتی
کمپ لیبرتی


جراحی چشم 53 بیمار ماهها به تأخیر افتاده و برخی در آستانه نابینایی هستند
روز پنجشنبه 8آبان1393 (30اکتبر 2014) بار دیگر مأموران سرکوبگر عراقی به بهانه این‌که بیماران هر روز فقط به یک بیمارستان می‌توانند بروند، از انتقال دو بیمار مبتلا به بیماریهای حاد چشم به بیمارستان جلوگیری کردند که در نتیجه آن، قرار پزشکی که بیماران مزبور مدتها در انتظار آن بودند، لغو شد. آنها باید بار دیگر ماهها در انتظار یک قرار دیگر از پزشک متخصص باشند.
جراحی چشم 53تن از ساکنان لیبرتی بر اثر کارشکنی نیروهای عراقی ماهها به تأخیر افتاده است. در هفته‌های گذشته 10تن از آنان که با تلاش بسیار از متخصص چشم قرار گرفته بودند، نیروهای عراقی از انتقال آنها به بیمارستان جلوگیری کردند و قرارهایشان لغو شد، برخی از این افراد در آستانه از دست دادن بینایی خود هستند.
در همین روز نیروهای عراقی مانع همراهی دو مترجم با بیماران سرطانی شدند و با دو ساعت تأخیر اجازه خروج به بیماران دادند. به این ترتیب بیماران به‌خاطر نداشتن مترجم و تأخیر نتوانستند پاره‌یی از قرارها و آزمایشها را انجام دهند و بدون انجام اقدامات ضروری و از پیش تعیین شده، با تمام شدن وقت اداری، ناگزیر به کمپ بازگشتند.
ساکنان این رفتار جنایتکارانه را مانند روزهای قبل به یونامی اطلاع دادند، ولی هیچ اقدام جدی برای حل آن صورت نگرفت.
مقاومت ایران عموم مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر، حقوق پناهندگان، سازمان بهداشت جهانی و دیگر ارگانهای ذیربط ملل‌متحد را به یک کارزار جهانی برای پایان دادن به این محاصره ضدانسانی فرا می‌خواند و با توجه به تعهدات دولت آمریکا و ملل‌متحد در قبال امنیت و سلامت ساکنان لیبرتی، خواهان مداخله فوری آنها برای پایان دادن به محاصره پزشکی و دسترسی آزاد ساکنان به خدمات درمانی است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
9آبان ماه 1393 (31اکتبر 2014)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر