جمعه، آبان ۰۹، ۱۳۹۳

مجلس ملی فرانسه - کنفرانس پارلمانی در تالار ویکتورهوگو با حضورخانم مریم رجوی - قسمت دوم



11:28:50 AM 1393/8/9
201مجلس ملی فرانسه - کنفرانس پارلمانی درتالار ویکتورهوگو با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت
201مجلس ملی فرانسه - کنفرانس پارلمانی درتالار ویکتورهوگو با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت


پیروزی عدالت، حقانیت مقاومت ایران

کریستیان کرت- نایب‌رئیس فراکسیون او ام پ در مجلس ملی فرانسه

می خواهم با یک جمعبندی از سخنانی که امشب ایراد شد، درباره دو موضوع
صحبت کنم. ابتدا درباره جایگاه زنان در جامعه‌یی که مقاومت می‌کند. همان‌طور که می‌دانید یک زن جوان نحیف امسال جایزه صلح نوبل را از آن خود کرد. و هر بار که مبارزه‌یی برای آزادی و برابری وجود دارد، مثل شما خانم رئیس‌جمهور، زنان پیشگام این مبارزات هستند. زنان با شجاعت و دلاوری این پیام را در جامعه و در سراسر جهان مطرح می‌کنند که جامعه باید مبتنی بر برابری، آزادی و انسانیت باشد و یک جامعه زیباتر ساخته شود. به اعتقاد من امشب سخنانی که شما امشب ایراد کردید و مبارزه شما، گواهی بر این جایگاه فوق‌العاده زنان در جامعه است. در فرانسه این مبارزه به شیوه دیگری انجام می‌گیرد اما در کشور شما این مبارزه هر لحظه در جریان است، مبارزه‌یی که علیه جنایت است. شما با حضورتان و شهادتان به جامعه شجاعت می‌دهید. قرن بیست و یکم، هم یک قرن فوق‌العاده بوده است و هم بعضاً تراژیک بوده است. جایگاه زنان حیاتی است و امشب ما باید به شما درود بفرستیم و برایتان کف بزنیم.
نکته دوم درباره موقعیت پارلمانترهای فرانسوی در این مبارزه است. من مفتخرم که در میان شما هستم. زیرا فکر می‌کنم مبارزه شما عادلانه است اما ما باحضورمان این‌جا به‌عنوان پارلمانتر در واقع مردم فرانسه را نمایندگی می‌کنیم که در این‌جا با شما هستند. آقای نماینده ژان لاسال که اخیراً با پای پیاده فرانسه را درنوردیده است، به میان مردم فرانسه رفته بود. آقای ژان لاسال فکر می‌کنم شما با ما موافق باشید. ما با آنچه که انجام می‌دهیم، در واقع مردم فرانسه را نمایندگی می‌کنیم که ملتی آزادیخواه است. مردم فرانسه مفهوم مقاومت را درک می‌کنند. این ملتی است که انقلاب فرانسه را به ارمغان آورد و حامل مشعل آزادی بوده است و این راه را ادامه می‌دهد و افتخار ما پارلمانترها این است که به شما دوستان ایرانی که با مشقات روبه‌رو هستید بگوییم که ملت فرانسه با تمام تنوعش در کنار شماست. تنوع پارلمانترها امشب بسیار است، سوسیالیستها، کمونیستها، میانه‌ها و او ام پ و مستقلها امشب این‌جا حضور دارند. ما این‌جا هستیم تا بگوییم که مبارزه شما یک مبارزه برحق است زیرا اگر هوشیاری خود را از دست بدهیم و کوتاه بیاییم به این معنی خواهد بود که می‌توان اجازه داد که اعمال غیرقابل تحمل در هر جای این دنیا انجام شود. ما امشب در مجلس ملی فرانسه، معبد دموکراسی فرانسه، آمده‌ایم بگوییم که با شما هستیم و شما را درک می‌کنیم و از شما حمایت می‌کنیم. زیرا مبارزه شما مبارزه برای آزادی در سراسر جهان است.

ژان لاسال نماینده مجلس ملی فرانسه

خانم پرزیدنت شورای ملی مقاومت در برابر آخوندهای حاکم بر ایران، آقای رئیس، خانم‌ها، آقایان و دوستان گرامی.
به ندرت پیش می‌آید که چنین خوشحال باشم. زیرا کاری را انجام می‌دهم که مهم و مؤثر است. این دقیقاً احساسی است که امشب در میان شما دارم. زیرا عمیقاً بر این باورم که وجدانهایمان، خردهایمان، نگاههایمان، در این لحظه تلاقی کرده‌اند و این در حالی است که تا نیم ساعت پیش انتظار آن‌را نداشتم. من هم مثل آندره شاسین بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم، خانم رئیس‌جمهور. تحت تأثیر کسانی که اکنون دوستان من شده‌اند، آنها به‌طور خستگی‌ناپذیر، هر روز، صبح و شب در برابر مجلس می‌آیند، بدون این‌که مزاحمتی ایجاد کنند. تلاش می‌کنند درباره آرمان شما و همه دوستان و برادران شما صحبت کنند که امشب این‌جا در کنار شما هستند. مواقعی هست که انسان احساس خوبی از انسانیت خود دارد، یک انسان آزاد؛ و این‌که در نگاه شما این مشعل فوق‌العاده اراده و امیدواری را بنگرم. هرگز طی بیش از 50سال مبارزه کوتاه نیامده‌اید، آن هم علیه دو دیکتاتوری پی‌درپی. و به‌طور خاص علیه دیکتاتوری کنونی که باید گفت، هر جا که باشیم، درصدد مخدوش‌کردن چهره زیبا و شکوهمند انسان است. اگر‌چه توانم محدود است، اما به قدرت وجدانهای ملتها ایمان دارم. و یقین دارم وقتی نگاهها و ایمانمان با این شدت متحد می‌شوند یقیناً پیروزی نزدیک است. به نام شما آرزوی پیروزی می‌کنم و نام کسانی که به خاک افتادند، شما 120هزار (شهید) را در این کتاب فوق‌العاده به من نشان دادید. و من به آنهایی فکر می‌کنم که بعداً به دنیا خواهند آمد و آنهایی که روزی قادر خواهند بود تاریخ شما و تمدن شما را بازگو بکنند، و این ملت برزگ را که سرانجام به آزادی می‌رسد.

فیلیپ گوسلن-نماینده مجلس ملی فرانسه

دوستان گرامی، می‌خواهم ابتدا درود بفرستم و ادای احترام کنم به رئیس‌جمهور شما و همچنین به‌طور خاص به استاندار ایو بونه سلام می‌کنم که قبلاً نماینده مجلس از استان مانش بود، آرمانی که شما از آن دفاع می‌کنید عادلانه است و به همه ما نیز مربوط می‌شود. به همین دلیل می‌خواهم امشب سخنان کوتاهی را ایراد کنم اما شما خانم رئیس‌جمهور سفرای خوبی دارید و همان‌طور که اشاره شد، آنها سرشار از شجاعت و عزم و و پیگیری هستند چون گاهی که خیلی سریع از خیابان مقابل مجلس عبور می‌کنیم، آنها همواره حضور دارند و با نگاه و حرکات و نگاهشان پیام خود را می‌فرستند و ما پیام را می‌گیریم؛ سفرای شما مؤثر هستند و باید بگویم به همت آنها است... اما می‌خواهم به یک تاریخ مهم اشاره کنم و آن‌هم 16سپتامبر گذشته است که طی آن بالأخره اتهامات کنار زده شد و شما به‌عنوان یک جنبش عادلانه به‌رسمیت شناخته شدید، جنبشی ضروری و غیرقابل نادیده گرفتن. و چون در حال حاضر در هفتادمین سالگرد آزادی فرانسه (بعد از جنگ جهانی دوم) هستیم، می‌خواهم به مقاومت اشاره بکنم. اور امروز قلب مقاومت ایران است، قلب تپنده‌یی در فرانسه. آیا می‌دانید که هفتاد سال پیش قلب بلژیک در «سنت-آدرس» در «اوت-نرماندی» فرانسه می‌تپید، به‌مدت چهار سال، همه دولت بلژیک در «سنت-آدرس» در تبعید بود. پس به من اجازه بدهید که بین سنت آدرس و اور شباهتهایی را ترسیم کنم. و امروز طبعاً شما این‌جا در خانه خودتان هستید، ولی منتظر آزادسازی کشورتان هستید، امیدوارم بتوانید به سرعت به قلب تاریخی ایران جاودانه بپیوندید، با این فرهنگ بسیار غنی و سخاوتمند و این‌که این مقاومت بتواند سرانجام آن‌را تحقق بخشد. بله واقعاً هر چیز ما را متحد کند باعث رشد ما می‌شود. بله هر چیز ما را متحد کند باعث رشدمان می‌شود و ما خوشحالیم

ژان فرانسوا لوگاره-شهردار منطقه یک پاریس

خانمها آقایان، خانم رئیس‌جمهور، خانم نخست‌وزیر، دوستان منتخب. بعد از این تصاویر وحشتناکی که دیدیم، حالا می‌توانیم ذهنمان را بچرخانیم و حمایت خود و تبریکات خود را به مردم ایران بیان کنیم. در 16سپتامبر دستگاه قضایی فرانسه یک حکم منع تعقیب صادر کرد. پرونده‌یی که علیه مقاومت ایران ساخته بودند فرو ریخت و پیروزی عدالت و مقاومت را گواهی داد و در عین‌حال تاییدی بود بر شکست کارزار اهریمن‌سازی علیه سازمان مجاهدین خلق ایران. این موفقیتی است برای کل بشریت که از استبداد و بنیادگرایی اسلامی رنج می‌برند. در این پرونده تلاش شد دستگاه قضایی فرانسه آلت دست قرار گیرد اما عدالت فرانسه نشان داد که حاضر نیست به‌خاطر ملاحظات سیاسی زانو بزند. این هم مایه افتخار مردم ایران و هم عدالت فرانسه است. زمان آن رسیده است که سیاستمداران و سرویسهای اطلاعاتی فرانسه خود را از یوغ شیطان‌سازیهای رژیم ایران خارج کنند. زمان نشان‌دادن قاطعیت فرا رسیده است، زمان آن رسیده که هم در فرانسه و هم در اروپا شبکه‌های سرویسهای اطلاعاتی رژیم ایران متلاشی شود. همچنین شرکتهای پوششی پاسداران. جرم آنهایی که این پرونده تو خالی را در یک معامله با ملاها برای متلاشی کردن مقاومت تشکیل دادند، فقط محدود به نقض قانون و گمراه کردن پلیس و عدالت نمی‌شود. همه اتهاماتی که در این پرونده طی 14سال علیه مقاومت ایران در فرانسه مطرح شده بود، توسط این حکم منع تعقیب فرو ریخت. این یک پیروزی عدالت و پیروزی مردم ایران است. دوستان گرامی این یک پیروزی زیبا است که اجازه می‌دهد ما حامیان روزهای تلخ و شیرین مقاومت ایران همراه شما راه جدیدی را آغاز کنیم. راهی که شما را به‌سمت پیروزی و دموکراسی سمت خواهد داد. جنبش شما تنها جنبشی است که برای مردم ایران چشم‌انداز پیروزی را مطرح می‌سازد. در رأس آن یک بانوی کاریسماتیک، ذیصلاح و خردمند قرار دارد که شما را به پیروزی رهنمون خواهد کرد. آنچه که ما را در این روز گردهم آورده این خوشبختی است که بتوانیم پیروزی شما و پیروزی عدالت را جشن بگیریم. این همچنین پیروزی روحیه مقاومت است. تروریزمی که اکنون خود را پشت کاریکاتور مذهب پنهان کرده، تروریسمی که منتهای توحش را نمایندگی می‌کند، تروریسمی که تلاش می‌کند هر روز ما را از شنیدن صدای اسلام بردبار ناامید کند، اسلام انسانی که ضرورت جدایی دین و دولت را درک کرده است، این اسلام بردبار را شما نمایندگی می‌کنید، با صلاحیتهایتان و با پایداری و استقامتتان خانم رئیس‌جمهور. به‌عنوان شهردار منطقه اول پاریس و به‌عنوان نایب‌رئیس کمیته شهرداران برای حمایت از اشرفیها مفتخر هستم که همراه با بسیاری از شما از این تلاشها حمایت کنم تا بتوانیم حفاظت بین‌المللی را برای ساکنان کمپ لیبرتی به‌دست آوریم. ما شهرداران فرانسه از مبارزه شما برای دوستی بین خلقها برای گفتگو بین ادیان و برای دفاع از حقوق‌بشر و حقوق زنان حمایت می‌کنیم و به همراهی مبارزه شما ادامه خواهیم داد تا عدالت به‌سر منزل خود برسد، تا برای مقاومت کنندگان لیبرتی عدالت برقرار شود و تا مردم ایران بالاخره به آزادی نائل شوند.

ژرار شاراس نماینده مجلس ملی فرانسه

خانم رئیس‌جمهور مریم رجوی،
آقای رئیس، آقایان پارلمانتر، خانمها و آقایان عضو شورای ملی مقاومت ایران که در کنار خانم رجوی مبارزه می‌کنید.
می خواستم بگویم که چقدر همه ما خوشحالیم که اتهامات غیرعادلانه و نا موجه از روی شما برداشته شد. چون این نتیجه یک مبارزه مشترک است که شما توانستید هدایت کنید. مبارزه‌یی خدشه‌ناپذیر که شما کماکان پیش می‌برید و ما تا پیروزی آن در کنار شما خواهیم بود.
الآن صحبت از اعمال انزجار برانگیزی بود که در ایران علیه زنان جوان صورت می‌گیرد. اینها اعمالی است که علیه همه بشریت صورت می‌پذیرد، علیه نوع بشر. اینها تکرار اعمال گذشته (همین رژیم) است.
مایلم در این‌جا از کسانی یاد کنم که در شرایط زندان به‌سر می‌برند و بر علیه خواست خودشان جابه‌جا شده‌اند. و در کمپی به‌نام لیبرتی در اسارت هستند.
یک‌سال بعد از حمله اول سپتامبر 2013 علیه اشرف که طی آن به‌درخواست رژیم ایران، 52 متقاضی پناهندگی وحشیانه به قتل رسیدند و 7نفر از جمله 6 زن به گروگان گرفته شدند، شرایط ساکنان کمپ لیبرتی شکننده است، آنها قربانی چندین حمله با چند صد کشته و مجروح بوده‌اند. و تا آنجا که به حقوق اساسی و رفتار انسانی که شایسته هر پناهنده است می‌شود، این ساکنان همیشه از آن محروم بوده‌اند و تحت آزار و اذیتهای غیرانسانی قرار دارند. محروم از درمانهای پزشکی و از سایر خدمات. بدون آزادی تردد.
طی سالهای اخیر دولت عراق یک تحریم پزشکی غیرانسانی را به آنها تحمیل کرده که باعث جان باختن 21نفر از ساکنان اشرف و لیبرتی به‌خاطر عدم دسترسی به درمان شده است. در حال حاضر، اداره روزانه این کمپ توسط افرادی صورت می‌گیرد که به دفتر نخست‌وزیر سابق نوری المالکی وابسته هستند و برخی از آنها به‌عنوان عناصری که در کشتارهای قبلی درگیر بوده‌اند شناسایی شده‌اند. تحت نظارت آنها طی سه ماه اخیر برخی فشارهایی که به ساکنان تحمیل شده، به‌طور سیستماتیک افزایش یافته‌اند، مانند تحریم پزشکی، ممنوعیت تحویل سوخت و دیگر نیازهای پایه ای.
کمیته پارلمانی ما از دولت جدید عراق، دولت آقای العبادی، مصرانه می‌خواهد که به تعهدات خودش در کادر حقوق بین‌الملل احترام بگذارد و حقوق اساسی ساکنان لیبرتی را رعایت کند.
ما از سازمان ملل و دولت آمریکا می‌خواهیم که این حقوق را تضمین کند از جمله:
جلوگیری و پیشگیری از هر گونه تجاوز علیه کمپ لیبرتی و لغو کلیه محدودیتها در مورد تدابیر حفاظتی کمپ.
دعوت از سازمان ملل‌متحد برای استقرار دائمی ناظران و نیروهای حفاظت آنها در اطراف کمپ برای تإمین امنیت آن
پایان بخشیدن به محدودیتهایی که به ساکنان تحمیل شده است، در زمینه خدمات پزشکی، دارویی، یا انتقال به بیمارستانهای مجهزتر در صورت بیماریهای وخیم. اجازه دادن به تحویل سوخت و خدمات لجستیک. به‌رسمیت شناختن حق آزادی تردد برای ساکنان.
خارج کردن اداره کمپ از دست عواملی که به‌خاطر شرکت در قتلها یا سرکوب ساکنان طی کشتارها شناخته شده‌اند.
اجازه دادن به تحقیقات مستقل ملل‌متحد در مورد کشتارهای اول سپتامبر و همکاری با نهادهای حقوق‌بشری ملل‌متحد برای محکوم کردن کسانی که طی این حملات مرتکب جنایت شده‌اند.
به‌خاطر این است، خانم رئیس‌جمهور که ما در کنار شما تا پیروزی به این مبارزه ادامه خواهیم داد و پیروزی شما، پیروزی ما و پیروزی مقاومت و حقوق‌بشر است.

میشل ترو-نماینده مجلس ملی فرانسه

من عضو کمیسیون خارجی و همچنین عضوی از دفتر کمیته پارلمانی برای یک ایران دموکراتیک هستم. سوالاتی که در رابطه با خاورمیانه هست خیلی در کمیسیون ما مورد بحث قرار می‌گیرد هم‌چنان که رژیم ایران و تلاشهایش برای به دست آوردن سلاح اتمی و عراق و بحرانهایی که در تمامی منطقه از طریق تهدیدهای داعش و سوریه، یعنی جایی که پاسداران رژیم ایران و حزب‌الله حضور دائمی دارند.
من مشاهده می‌کنم که در تمامی موضوعات اشاره می‌شود به یک منبع مهمی مثل شورای ملی مقاومت ایران، ما می‌دانیم که این جنبش اصیل تمامی افشاگریهای مهم را از جمله سایتهای اتمی مخفی در ایران و دخالتهای این رژیم در عراق و سوریه که ما آن را به نام صدور تروریسم و بنیادگرایی اسلامی در جهان می‌نامیم انجام داده است. آیا ادامه این اتهامات ناعادلانه که سخنرانان دیگر از آن نقل کردند با یک حکم منع تعقیب به پایان رسیده است؟ آیا باجخواهی دیگری به رژیم تهران و تحریک نکردن ملاهای حاکم بر ایران در کار نیست؟
در هر صورت یک اتفاقی که به نظرم جالب است این‌که در چند صد متری این‌جا رئیس کمیسیون خارجی مجلس از همتای ایرانی خودش استقبال کرده است. حالا ببینیم که بروجردی چه کسی است و چه چیزی را نمایندگی می‌کند؟ بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و خارجی مجلس رژیم ایران است. او به همراه یک هیأت از روز گذشته در پاریس است و یک طرفدار جدی و نفر نزدیک به ولی‌فقیه علی خامنه‌ای است.
بروجردی همچنین 2 کمیسیون مهم را در مجلس تحت کنترل دارد او طی دو سال گذشته به‌عنوان فرستاده رژیم ایران بارها با بشار اسد را در ماه اوت 2012، سپتامبر 2013، فوریه 2014 و ژوئن 2014 ملاقات کرده است. به‌دلیل وفاداری او به ولی‌فقیه، عضو کمیته اموراتمی شورای امنیت ملی رژیم شده است. این در حالی است که می‌دانیم مذاکرات اتمی در بن‌بست است و غربیها که انتظار پیشرفتهایی را داشتند تا به‌حال به هیچ چیز دست پیدا نکردند.
بنابراین خانم رئیس کمیسیون خارجی حق دارد با این فرد دیدار کند ولی من مطمئن نیستم که این یک ملاقات به جا باشد با توجه به نقش نفرت انگیزی که رژیم ایران در این منطقه دارد بازی می‌کند.
از طرف دیگر یک ناهمخوانی بین این دیدارها و موضع رسمی دولت فرانسه همان‌طور که توسط لوران فابیوس مطر ح شده، وجود دارد. لوران فابیوس به‌روشنی درباره رژیم سوریه توضیح داد که تا چه میزان مورد حمایت رژیم ملاهاست. لوران فابیوس گفت: «در سوریه این رژیم بشار اسد است که به پیدایش و توسعه داعش کمک کرده است تا جلوی مدره‌ها بگیرد. کسانی که علیه دو نوع بربریت مبارزه می‌کنند: مردم سوریه مجبور نیستند بین این دو بربریت انتخاب کنند. جنایتهای وحشتناک داعش نباید موجب فراموشی جنایتهای رژیم سوریه شود که هر روز به بمباران غیرنظامیان می‌پردازد و مسئول تراژدی در آن کشور است که تا به‌حال 200هزار کشته بر جای گذاشته است این رژیم است که افراطی گری را تغذیه می‌کند و به هیچ‌وجه نمی‌تواند آینده سوریه را نمایندگی کند».
سوالی که برای من مطرح است این است که آیا این مسا‌یل توسط کمیسیون روابط خارجی مجلس ما به مهمانی که از رژیم ایران دارد، یادآوری شده یا نه.
به هرحال من معتقدم اگر این کمیسیون می‌خواهد با واقعیت ایران آشنا شود باید نماینده شورای ملی مقاومت ایران را دعوت کند که تنها آلترناتیو دموکراتیک ممکن در برابر رژیم مذهبی حاکم بر ایران است. آلترناتیوی که یک پاسخ مناسب برای افراطی گری اسلام گراست که در خاورمیانه بیداد می‌کند

دومینیک لوفور، نماینده مجلس ملی فرانسه

خانم رئیس‌جمهور مقاومت، ژان پیر (میشل) گرامی، همکاران مجلس ملی و آقای نایب‌رئیس مجلس ملی، خانمها و آقایان.
کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک که دربرگیرنده همه جریانهای سیاسی فرانسه در مجلس ملی است از بدو تشکیل خود حول یک مبارزه واضح متمرکز شده است. برقراری دموکراسی و حکومت قانون در ایران. این تعهد را ما مدیون مردم ایران هستیم، مدیون زنان و مردان و نسل جوانی که بیش از هر کس دیگر از فقدان قانون در ایران رنج می‌برد. من 21سال پیش به ایران سفر کرده بودم. آن موقع دبیر اول سفارت بودم و در کشور زیبای ایران با زنان و مردانی آشنا شدم که زیر یوغ دیکتاتوری زندگی می‌کردند. در همان موقع من تحت‌تاثیر ظرفیت مقاومت مردم ایران قرار گرفتم. ما این تعهد را مدیون کسانی هستیم که از همان ابتدا مبارزه علیه شاه را آغاز کردند و بعد آن را با رژیم کنونی ادامه دادند. از طرف خودم و همه همکاران پارلمانتر خود و نیز از جانب رئیس گروه سوسیالیستها در مجلس می‌خواهم به شما اطمینان بدهم که دربهای مجلس ملی فرانسه همواره بروی مبارزین آزادی و دموکراسی و حقوق‌بشر در ایران باز خواهد بود. ما تعهد خود را تجدید می‌کنیم زیرا شرایط فعلی آن را ایجاب می‌کند.
به دو موضوع درباره مسائل فعلی می‌خواهم اشاره کنم. ابتدا درباره وضعیت داخل ایران، همان‌طور که نمونه‌یی از آن را در فیلم اخیر دیدیم. گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره حقوق‌بشر در ایران نیز به‌خوبی نشان می‌دهد که این رژیم اصلاح پذیر نیست. آنهایی که تصور می‌کنند این رژیم می‌تواند تغییر کند اشتباه می‌کنند. ایران کشوری است که در آن انتخابات آزاد وجود ندارد. خبرنگاران در زندان هستند، آزادی انجمن و آزادی احزاب وجود ندارد. این وضعیتی است که ما نمی‌توانیم بپذیریم وضعیت منطقه نیز برای ما بسیار مهم است. تصور این‌که رژیم ایران هیچ مسئولیتی در وضعیت سوریه و عراق ندارد یک اشتباه بزرگ است. به این دلیل است که ما در کمیته پارلمانی برای یک ایران دموکراتیک از موضع دولت فرانسه پشتیبانی می‌کنیم. فرانسه با شرکت رژیم ایران در کنفرانس بین‌المللی مربوط به منطقه به درستی مخالفت کرد. رژیم ایران بانی اشاعه این ایدئولوژی افراطی در منطقه بوده است. مداخله رژیم ایران در عراق و حمایتش از رژیم بشار اسد در سوریه دلایلی است که ما باید متحد باقی بمانیم.
موضوع دیگری که می‌خواهم به آن بپردازم پرونده هسته‌یی رژیم ایران است که برای صلح جهانی بسیار حیاتی است. خواستهای ما بسیار واضح است. ما باید در این باره هشیار باقی بمانیم. موضوع دیگر پرونده مقاومت در فرانسه می‌باشد. دستگاه قضایی فرانسه حکم منع تعقیب صادر کرده است و اذعان داشت که سازمان شما مرتکب هیچ اقدام تروریستی نشده است. این محصول مبارزه‌یی بود که در آمریکا و در اروپا علیه حضور نام شما در لیست تروریستی بود. ما در این باره با رئیس کمسیون روابط خارجی مجلس صحبت خواهیم کرد و بر ضرورت فرصت دادن به شنیده شدن مقاومت ایران تأکید خواهیم کرد. مبارزه برای نشان‌دادن مشروعیت مقاومت ایران ادامه خواهد یافت. درباره چگونگی برقراری رابطه با حکومت ایران ما از مواضع دولت فرانسه پشتیبانی می‌کنیم. موضع دولت فرانسه درباره پرونده هسته‌یی رژیم ایران قاطع بوده است. موضع ما در برابر داعش قاطع بوده است. حل و فصل موضوع داعش نمی‌تواند با کمک رژیم ایران حاصل شود زیرا که رژیم ایران منشأء بحران است و اگر ما به رژیم ایران میدان بدهیم، اولین قربانی آن مردم ایران و مردم منطقه خواهند بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر