دوشنبه، اسفند ۰۴، ۱۳۹۳

در دو هفته اخیر 38 نفر در ایران به دار آویخته شدند+اسامی


لیست هفتگی آمار اعدام‌شدگان در ایران (چهاردهم تا 30بهمن ماه 1393)

در دو هفته‌ای که گذشت حکم اعدام 38 نفر از محکومین به اعدام در زندان‌های ایران به اجرا درآمد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، از چهاردهم تا 30 بهمن‌ماه 1393، احکام 23 نفر به اتهام‌ "ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر"، 5 نفر به اتهام "قتل عمد" (یک نفر از آنها اهل کشور افغانستان بوده است) و همچنین 8 نفر به اتهام "قتل" و "سرقت مسلحانه"، 1 نفر به اتهام "محاربه" و "مفسد فی الارض" و یک نفر بعدی به اتهام سیاسی در شهرهای ایران به اجرا درآمد.
براساس آمار جمع‌آوری شده در مرکز آمار کمپین، حکم اعدام 1 نفر از این محکومان در ملاءعام اجرا شده و 37 نفر دیگر نیز در زندان‌های سایر شهرهای ایران به دار اعدام سپرده شده‌اند.
در گزارش‌ها خبرگزاری‌های داخلی آمده که در 15 بهمن‌ماه 1393، مدیرکل زندان‌های استان اصفهان گفته: «در مراسمی که با حضور خیران و اولیای دم محکومان قصاص، در زندان مرکزی برگزار شد؛ زمینه‌ی آزادی 7 زندانی محکوم به قصاص از طناب دار فراهم شد.»
همچنین در 18 بهمن‌ماه 1393، مردی که 22 سال پیش به جرم قتل شریکش اعدام شده و زنده مانده بود، پس از گذشت 22 سال باری دیگر در حالی تا نزدیکی اعدام رفته بود، با پرداخت دیه 350 میلیون تومانی آزاد شد.
گفته شده در روزهای 22 و30 بهمن‌ماه سال جاری، دو زندانی دیگر که به جرم قتل محکوم به اعدام شده بودند، در پای چوبه‌ی دار قبل از اجرای حکم، با فریادهای "بخشیدیم" از طرف اولیای دم از اعدام رهایی یافتند.
این لیست شامل نام محکوم، نوع اتهام، محل و تاریخ اجرای حکم و همچنین منبع منتشر کننده خبر است.
نسخه پی.‌دی.‌اف از لیست مربوط به آمار اعدام‌شدگان در ایران در بازه زمانی چهاردهم تا 30 بهمن‌ماه 1393، جمع‌آوری و منتشر شده و در لینک آدرس زیر قابل دریافت است.
https://drive.google.com/file/d/0B2mhvq_FZf0-VDQ2N3hxa0lrWU0/view?usp=sharing

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر