چهارشنبه، اسفند ۰۶، ۱۳۹۳

دروغهای نجومی روحانی سرپوشی برای شکستها

تاريخ: PM 6:04:30 1393/12/5

آخوند حسن روحانی


آخوند حسن روحانی باز هم به یک فقره دروغگویی مهندسی شده متوسل شد. او که روز یکشنبه سوم اسفند، در اجلاسی موسوم به «اقتصاد مقاومتی“ سخن می‌گفت با دجالگری و شیادی خاص خود مدعی شد ”امروز مرکز آمار کشور اعلام کرد که تورم ١٢ ماهه به ۱۵.۲ درصد رسیده است. وعده‌ای که ما برای سال ٩٣ به مردم داده بودیم، این بود که تلاش کنیم تورم را به ٢٥ درصد برسانیم. رئیس‌جمهوری با اشاره به این‌که ما تورم بالای ٤٠ درصد را امروز به زیر ١٦ درصد رساندیم رشد منفی 9 در سالهای 91 و 92 را به رشد مثبت رساندیم. ما به مردم وعده بهبود معیشت داده بودیم تا مردم بتوانند زندگی راحت‌تری داشته باشند. “
واضح است که این ادعای روحانی هیچ پایی در واقعیت ندارد و دولت در گل مانده او نه تنها هیچ گرهی از مشکلات معیشتی مردم باز نکرده است، بلکه بر فقر و محرومیت مردم بیش از پیش افزوده است.
ادعای روحانی آن‌قدر مضحک است که رسانه‌ها و مهره‌های باند مقابل و بعضاً مهره‌های باند خود وی نیز این دروغگویی را به تمسخر گرفته‌اند.
روزنامه رسالت5اسفند 93 در این زمینه می‌نویسد: ”نقد اقتصاددانان به‌عملکرد اقتصادی دولت تصویری ارائه می‌دهد که با تصویر رئیس‌جمهور همخوانی ندارد. حتی این تصویر در نزد اقتصاددانان طرفدار دولت نیز متفاوت است. ... دکتر مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور در یک نشست خبری اعلام کرده است شرایط رفاهی مردم بدتر شده است. خبرگزاریهای ایلنا و آریا به‌نقل از مسعود نیلی می‌نویسند: «از سال 86 تا کنون به‌طور مستمر شرایط رفاهی خانوارها بدتر شده است و ما با یک سیر نزولی برای سطح رفاهی خانوارها روبه‌رو بودیم». ایلنا و آریا از قول نیلی می‌افزایند: «در سالهای 92 و 93 رشد اقتصاد ما منفی شد“
کیهان خامنه‌ای 4اسفند 93 نیز به وضعیت وخیم اقتصادی در نظام ولایت و دولت روحانی اشاره می‌کند و می‌نویسد: ”سزاوار است فرار 80هزار میلیارد تومانی مالیاتی حتی در سطح برخی شرکتهای دولتی، قاچاق گسترده کالا که یک سوم کل واردات را تشکیل می‌دهد، تعلل در مطالبه معوقات کلان بانکی که تا 200هزار میلیارد تومان هم برآورد شده، کوتاهی در اجرای 65 درصد احکام بودجه، تأخیر در اصلاح روند غلط پرداخت یارانه‌ها که منجر به اتلاف حداقل 5 تا 10هزار میلیارد تومانی منابع ملی می‌شود، عدم اهتمام جدی به ارتقای بهره‌وری و کاهش وابستگی به درآمدهای پرنوسان نفتی و... هم متوقف به باز شدن یا باز نشدن قفل تحریمهاست؟“
علیرضا زاکانی عضو مجلس رژیم نیز سخنان روحانی پیرامون کاهش تورم، افزایش رشد اقتصادی و کسب موفقیتهای داخلی را فارغ از واقعیتهایی که در جامعه وجود دارد می‌داند و در پاسخ به این سؤال که آیا تلاش دولت در عرصه اقتصادی کشور شبیه به یک معجزه است، می‌گوید: ”دولت روحانی از کاهش تورم و افزایش رشد اقتصادی خبر می‌دهد و این فضا را ایجاد می‌کند که در نیل به موفقیت، تحریم اثری نداشته است. روحانی این دیدگاهها را فارغ از واقعیتهای جامعه و شرایط اقتصادی مردم مطرح کرده است. اگر همین صحبتها به‌عنوان مبنای ارزیابی در اختیار افکار عمومی، کارشناسان و مسئولان ذیربط قرار داده شود، بدون شک عامل تحریم را باید کم اثرترین عامل در حوزه اقتصادی دانست. با این دستاورد یک جنبه متناقض و دوگانه‌ای به‌وجود می‌آید، یا این گفته‌ها و اظهارات محل شک و شبهه است و یا اثرگذاری تحریم و نحوه مواجهه ما با این ابزار استکبار در قالب سیاست خارجه در معرض شک و تردید قرار دارد. به نظر می‌رسد رفتاری که در مواجهه با عناصر قدرت طلب جهان انجام می‌شود با این گفتار که در مورد موفقیتهای داخلی بیان می‌کنند، با هم قابل جمع نیست.(خبرگزاری فارس5اسفند93) “.
صرف نظر از دجالگری و عوامفریبی آخوند حسن روحانی سؤال این است که هدف روحانی و دولتش از اعلام نرخ تورم چیست؟
واقعیت این است که دولت روحانی نیز به‌عنوان بخشی از رژیم در بن‌بست قرار دارد. ورشکستگی اقتصادی این دولت آن‌چنان عیان است که برای جبران کسری بودجه، مستمراً دست در جیب مردم می‌کند. روحانی ناگزیر است که با گران‌کردن نان، آب و برق و کسب درآمدهایی از طریق سرکوب مردم، مانند افزایش نرخ جریمه ها و... . درد کسری بودجه را درمان کند.
اعلام نرخ تورم به‌صورت کاملاً غیرواقعی توسط روحانی نیز با همین هدف خالی کردن جیب مردم است که اعلام می‌شود. زیرا دولت او مجبور است که در سال آینده حقوق کارگران وکارمندان را افزایش دهد، مبنای افزایش دستمزدها نیز نرخ تورم است. لذا دولت روحانی در آستانه فرارسیدن سال جدید در زمینه رشد اقتصادی و بهبود وضعیت مردم گزافه‌گویی می‌کند و نرخ تورم را نیز پایین اعلام می‌کند، تا هرچه می‌تواند حقوق کارگران و کارمندان را کمتر افزایش دهد. دروغ روحانی در زمینه مهار تورم و پایین آوردن آن از40 درصد به نزدیک 16 درصد در حالی است که 200میلیارد نقدینگی سرگردان وجود دارد، اکثر صنایع و مؤسسات تولیدی یا از حیّز انتفاع افتاده‌اند و یا این‌که با کسادی و رکود مفرط مواجهند. با این حال روحانی مدعی بهبود وضعیت معیشتی مردم و پایین آوردن نرخ تورم می‌شود و...
روحانی از این دروغگویی هدف دیگری هم دارد. او می‌داند که وضعیت بحرانی اقتصادی راه به مسایل امنیتی می‌برد، لذا برای جلوگیری از انفجار خشم مردم به هر گزافه ای چنگ می‌آویزد است.
تحصن‌ها و تجمعات اعتراضی اقشار مختلف مردم از جمله معلمان، کارگران، پرستاران وسایراقشار اجتماعی که این روزها در جریان است نشانه‌هایی از همین خشم است.
البته روحانی فکر می‌کند که می‌تواند با شیادی و دجالگری خشم مردم را مهارکند، اما حرفهای او دقیقاً نتیجه‌یی معکوس خواهد داشت و دروغهای او در زمینه رشد اقتصادی و... بیش از پیش بر زخم مردم نمک می‌پاشد. چرا که اکثریت قریب به اتفاق مردم روزانه طعم تلخ زندگی در حاکمیت ننگین آخوندی و دولت ضد‌مردمی روحانی را با گوشت و پوست لمس می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر