یکشنبه، بهمن ۱۲، ۱۳۹۳

«ورزش زنان» و ژست پوشالی روحانی

تاريخ: AM 7:46:46 1393/11/12

تجمع زنان در مقابل ورزشگاه آزادی

تجمع زنان در مقابل ورزشگاه آزادی



آخوند روحانی روز 10بهمن 93  در یک مراسم ورزشی با ژستی شیادانه مدعی شد که هنوز بین مردان و زنان (در ورزش) تبعیض وجود دارد.
سخنان روحانی حاوی دو نکته شیادانه و عوامفریبانه است، اول این ‌که گویا در نظام ولایت قدمهایی در رفع تبعیض علیه زنان در ورزش برداشته شده است و تلاشهایی در این رابطه صورت گرفته که او سخن از رفع تبعیض کامل به میان می‌آورد.
دوم این‌که گویا تنها اندکی تبعیض وجود دارد که این آخوند شیاد رهنمود می‌دهد که این مقدار اندک هم برطرف شود.
در اندیشه ارتجاعی آخوندی تبعیض در مورد زنان در تمامی زمینه‌های اقتصادی اجتماعی و سیاسی نهادینه است. در حال حاضر در حکومت آخوند روحانی هم تلاش نظام این است که اگر زورش برسد و بتواندبا بهانه‌های مختلف زنان را از اجتماع به کنج خانه‌ها براند. اما مقاومت زنان میهن و به‌خصوص درگیریهای روزمره آنان با نیروهای سرکوب رژیم، مانع تحقق این رویای پلید آخوندی است.
آخوند روحانی به‌عنوان یکی از اعضای خبرگان رژیم، تنها زمانی می‌تواند از رفع تبعیض سخن به میان آورد که تفکر پوسیده و ارتجاعی آخوندها در مورد زنان را نفی کند که این هم از محالات است.
اولین گام برای رفع تبعیض از زنان، آزادی آنان از قید و بندهای نظام آخوندی و به‌رسمیت شناختن حقوق برابر برای آنها در تمامی زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است.
رعایت این چنین حقوقی در رژیم آخوندی هیچ سنخیتی با نظام و تفکرات پلید و زن‌ستیزانه آن ندارد. رفع تبعیض از زنان و به‌رسمیت شناختن حقوق آنها از جمله در زمینه ورزش، درصورتی متصور است که اصل این نظام از بنیان برافکنده شود، چون در یک نظام مردم سالار و نه آخوند سالار است که این حقوق از جمله حقوق آنان در ورزش رعایت می‌شود.
آخوند روحانی این پز دجالگرانه را در جمع ورزشکاران گرفته است و از مسئولان ورزش و از وزارت ورزش و جوانان رژیم خواسته است این تبعیض را بردارند که این هم عملی نیست. چرا که در حال حاضر حضور زنان حتی در ورزشگاههای کشور ممنوع است و طی سال گذشته مأموران رژیم در چندین مورد از ورود زنان به ورزشگاهها جلوگیری کرده‌اند و در این رابطه عده‌یی از زنان را به جرم این‌که قصد ورود به ورزشگاه را داشته‌اند دستگیر و روانه زندان کرده‌اند.
مشخص نیست وقتی که حق ورود به ورزشگاهها برای تماشای مسابقات ورزشی از زنان سلب می‌شود، چطور امکانپذیر است که تبعیض در ورزش در مورد آنها اعمال نشود و آخوند روحانی این قدرت مافوق آخوندهای حوزوی و سایر آخوندهای دانه درشت نظام را از کجا آورده است.
آنچه که به ورزش زنان و رفع تبعیض از آنان در زمینه ورزش به آخوند روحانی برمی‌گردد این است که اول شرایط ورود بی‌قید شرط زنان به ورزشگاهها برای دیدن مسابقات ورزشی را فراهم کند رفع تبعیض در مورد مسابقات ورزشی پیش کش او و نظام ولایت باد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر