شنبه، اسفند ۰۲، ۱۳۹۳

ضرب و شتم آرش مقدم اصلان‌پور در رجایی شهر کرج


آرش مقدم اصلان‌پور توسط تعدادی از زندانیان بزهکار محبوس در زندان رجایی شهر کرج، مورد ضرب و شتم و آزار و اذیت قرار گرفت.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آرش مقدم اصلان‌پور زندانی زرتشتی اندرزگاه 10 زندان رجایی شهر کرج، روز پنج‌شنبه ۳۰ بهمن‌ماه 1393، توسط تعدادی از زندانیان بزهکار زندان رجایی شهر کرج، تهدید به تجاوز جنسی شد و همچنین مورد ضرب و شتم، بدرفتاری و توهین از سوی آنها قرار گرفت .
گفته شده پس از بازرسی‌های بند ۳۵۰ زندان اوین ماموران مدعی شدند "مقداری مشروبات الکلی از داخل بند پیدا شده است" و به همین دلیل که وی از اقلیت‌های مذهبی و غیر مسلمان است، وجود این مشروبات را به او نسبت دادند، در صورتی که وی داشتن مشروبات الکلی در داخل زندان را به شدت تکذیب کرد.
آرش مقدم اصلان‌پور پیش‌تر به اتهام «توهین به مقدسات»، «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» به تحمل 8 سال حبس تعزیری محکوم شده بود که یک سال و ۴ ماه آن به مناسبت عید فطر مورد عفو قرار گرفته بود.
این فعال فرهنگى و زندانى در مردادماه ١٣۹٢، به دنبال هجوم نيروهاى امنيتى به منزلش بازداشت شده بود، از سوى دادگاه انقلاب به تحمل 8 سال حبس تعزيرى محکوم شد.
آرش مقدم اصلان‌پور با نام مستعار "آرش اشايى"، متولد ١٣۶۴ در تهران و فارغ‌التحصيل رشته هنر با گرايش گرافيک است. او خود را محقق ايران باستان معرفى می‌کند و فعاليت‌هاى خود را در حوزه تاريخى، فرهنگى، هنرى و حفاظت از بناهاى تاريخى و حفاظت و پاکسازى محيط زيست، در سطح دانشگاه، محافل فرهنگى و فضاى مجازى، شرح مى‌دهد.
او در مردادماه ١٣۹٢، طى يورش ده تن از ماموران وزارت اطلاعات در منزل بازداشت و به بند ٢۴٠ زندان اوين منتقل شد.
گفته شده بازداشت وی همراه با بازرسى منزل و تخريب لوازم و توهين به اعتقادات او همچون توهين به اشوزرتشت، کوروش و فردوسى همراه بوده و حدود يک ماه پس از آن در انفرادى ٢۴٠ و سپس ٢٠۹، تحت بازجويى بوده است.
او طى دوران بازجويى تحت فشار قرار داشته تا ارتباط خود را با نامزدش را قطع کند و بازجويان وی را تحت فشار گذاشته بودند که اگر این کار را نکند از آزادى وى خوددارى مى‌کنند.
او سرانجام ١ دى سال جارى، توسط قاضى صلواتى در شعبه ١۵ دادگاه انقلاب، بدون وکيل محاکمه شد و در ٢۶ بهمن‌ماه نیز به ٨ سال حبس تعزيرى محکوم شد.
اتهام او در دادگاه ارتباط با انجمن پادشاهى بود که وى در دادگاه به رياست قاضى صلواتى از اين اتهام تبرئه شد، اما به اتهاماتى که پيش از آن به وى تفهيم نشده بود، محکوم شد.
قاضى صلواتى وى را به ۵ سال حبس به اتهام «توهين به مقدسات اسلامى»، ٢ سال حبس به «اتهام توهين به امام و رهبرى»، ١ سال حبس به اتهام «فعاليت تبليغى عليه نظام» محکوم کرد.
او پيش از اين حکم، نزدیک به ۶ ماه بلاتکليف در انفرادى و بند عمومى ٣۵٠، حضور داشت و گزارش شده که در طى اين مدت خانواده و نامزد وى، تحت آزار و اذيت قرار داشته‌اند تا براى وکيل اقدام نکنند.
وی در حال حاضر در اندرزگاه 10 زندان رجایی شهر کرج، در حال سپری کردن دوران محکومیت خود است.
شنبه ۲ اسفندماه ۱۳۹۳ - ۲۱ فوریه
۲۰۱۵

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر