شنبه، اسفند ۰۲، ۱۳۹۳

ضرب و شتم شهرام چینیان زندانی بهایی در رجایی شهر


شهرام چینیان از زندانیان بهایی، امروز شنبه ۲ اسفندماه، از سوی ماموران زندان رجایی شهر کرج مورد ضرب و شتم، بدرفتاری و توهین قرار گرفت.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شهرام چینیان از زندانیان محبوس در رجایی شهر کرج، امروز شنبه ۲ اسفندماه ۱۳۹۳، در حالی از سوی ماموران امنیتی این زندان به شدت مورد ضرب و شتم، بدرفتاری و توهین قرار گرفته که هنوز از دلیل این رفتار خشونت‌آمیز و غیرانسانی اطلاعی در دست نیست.
گفته شده صورت این زندانی بهایی بر اثر ضربات و جراحات وارده، به سختی قابل شناسایی بوده است.
شهرام چینیان پس از این رفتار غیر انسانی ماموران به بهداری زندان منتقل شد. شاهدان عینی گفته‌اند "شدت جراحات وارده بر سر و صورت شهرام بسیار زیاد بوده به حدی که وی قادر به تکلم نبوده است.
تا لحظه تنظیم این خبر، از دلایل ضرب و شتم وارده بر این زندانی بهایی اطلاعی در دست نیست.
اتهام شهرام چینیان «عضويت در گروه‌های بهایى» و «فعاليت تبليغى عليه نظام» عنوان شده است.
این زندانی بهایی در اسفندماه ۱۳۸۷، دستگیر و در ۱۲ اسفندماه ۱۳۸۸، با ارایه‌ی جواز کسب به عنوان وثیقه آزاد شد. وی در این مدت تا زمان آزادی‌اش در زندان اوین بازداشت بود. این زندانی در نهایت از سوی شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب، به تحمل ۸ سال زندان محکوم شد و در حالی که حکم او در مرحله تجدید نظر بود، در ۲۵ دی‌ماه ۱۳۹۰، احضار و هنگام مراجعه دستگیر و در زندان اوین محبوس شد. وی بعدها به زندان رجایی شهر تبعید شد.
شنبه ۲ اسفندماه ۱۳۹۳ - ۲۱ فوریه ۲۰۱۵

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر