شنبه، اسفند ۰۲، ۱۳۹۳

آخرین وضعیت سه زندانی تبعید شده اوین در زندان رجایی شهر


تبعید سه زندانی سیاسی اوین، به دنبال اعتصاب و اعتراض صنفی‌شان صورت گرفته است

حمید بابایی، سعید شیرزاد و مسعود عرب‌چوبدار سه زندانی محبوس در اوین، به دنبال اعتراض و اعتصاب به زندان رجایی شهر کرج تبعید شده و در آنجا نیز دست به اعتصاب غذا زدند. آنها امروز به اندرزگاه یک و دو این زندان منتقل شدند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این سه زندانی معترض به دنبال تبعیدشان به رجایی شهر کرج، در بند انفرادی دست به اعتصاب غذا زده بودند و در نهایت امروز شنبه ۲ اسفندماه ۱۳۹۳، ماموران زندان آنها را به ترتیب سعید شیرزاد و حمید بابایی به اندرزگاه یک سالن دو و مسعود عرب‌چوبدار نیز به اندرزگاه دو سالن پنج منتقل کردند.
گفته شده اعتصاب و اعتراض این سه زندانی، به دلیل وضعیت هوا خوری زندان اوین بوده است.
یک منبع مطلع درباره دلایل اعتراض این زندانیان گفت: «ماموران زندان اوین در روز دوشنبه ۲۷ بهمن‌ماه سال جاری، برای زندانیان محبوس در بند ۸ این زندان، هواخوری اجباری اعلام کرده بودند. زندانیان این بند به دلیل نداشتن لباس گرم و برودت هوا دست به اعتراض زدند. در نتیجه ماموران زندان سعید شیرزاد، مسعود عرب‌چوبدار، حمید بابایی، امیرهوشنگ نوایی، امید علی‌شناس، امیر امیرقلی، عباس رستمی و ئاسو رستمی ۸ تن از معترضین را به انفرادی بردند و آنها نیز دست به اعتصاب غذا زدند.»
فردای آن روز یعنی صبح سه‌شنبه ۲۸ بهمن‌ماه ۱۳۹۳، حمید بابایی، سعید شیرزاد و مسعود عرب‌چوبدار سه نفر از زندانیان معترض، به زندان رجایی شهر تبعید و در انفرادی محبوس شدند.
گفته شده در زمان انتقال این سه زندانی، سعید شیرزاد از سوی ماموران انتقال زندان، به شدت مورد ضرب و شتم و توهین قرار گرفته است.
این سه زندانی سیاسی هم‌اکنون در زندان رجایی شهر کرج در حال گذراندن دوران حبس خود هستند.
شنبه ۲ اسفندماه ۱۳۹۳ - ۲۱ فوریه
۲۰۱۵

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر