دوشنبه، بهمن ۱۳، ۱۳۹۳

دانش‌آموزان سروآبادی دست به اعتصاب زدند


1393/11/13 - 2015-02-02 - 

دانش‌آموزان سروآبادی دست به اعتصاب زدند

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، دانش‌آموزان روستای "نسل" از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد، دو روز است که در اعتراض به وضعیت نامناسب دیوارهای ساختمان مدرسه از حضور در کلاس‌های درس خودداری کردند.

به گفته یک منبع مطلع، طی مدت اخیر، دو بار دیوار مدرسه روستای نسل تخریب شده و هرچند به دانش‌آموزی آسیب نرسیده، اما تخریب پی در پی دیوار حیاط مدرسه، نگرانی خانواده دانش‌آموزان را درپی داشته است.

این منبع افزود: والدین دانش‌آموزان در اعتراض به وضعیت نامناسب ساختمان مدرسه در کلاس‌های درس حاضر و اعلام کردند تا مشکل تخریب دیوار مدرسه رفع نشود و امنیت جانی فرزندانشان تامین نگردد از حضور آنان در کلاس‌های درس ممانعت بعمل می‌آورند.

تخریب و بی‌امکاناتی مدارس کُردستان در حالی است که مسئولان حراست اداره آموزش و پرورش، چند روز است که در مدارس مناطق کُردنشین بر چگونگی برگزاری مراسم "دهه فجر" نظارت می‌کنند.

همچنین طی چند روز گذشته، طبق بخشنامه‌هایی که به تمامی مدارس استان آذربایجانغربی ابلاغ شده است، مراسم‌های ویژه "دهه‌فجر" تحت هر شرایطی باید طبق جدول اعلام شده برگزار گردد و مسئولین مدارس برای تزئین مدارس و برگزاری مراسمات "دهه‌فجر" از دانش‌آموزان وجه نقد مطالبه می‌نمایند.

این بخشنامه‌ها در حالی به مدارس آذربایجانغربی ارسال و بر اجرای آنها تاکید شده است که قریب به اتفاق مدارس دولتی دچار کمبود شدید امکانات آموزشی برای دانش‌آموزان این مدارس می‌باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر