دوشنبه، اسفند ۰۴، ۱۳۹۳

فراخوان اتحادیه اروپایی پزشکان متخصص متشکل از ۳۷ انجمن با یک میلیون و ۶۰۰هزار عضو متخصص به لغو محاصره پزشکی لیبرتی

تاريخ: AM 3:57:32 1393/12/4

فراخوان اتحادیه اروپایی پزشکان متخصص


نامه مشترک رئیس و دبیرکل اتحادیه اروپایی پزشکان متخصص به فدریکا موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا و حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق
همزمان با نگرانیهای عمیق نسبت به امنیت ساکنان لیبرتی ما مطلع شدیم که بر اثر محاصره پزشکی کمپ حق درمان ساکنان بر طبق قوانین سازمان بهداشت جهانی نقض شده است
به فدریکا موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاستهای امنیتی و حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق


اتحادیه اروپایی پزشکان متخصص که یک سازمان غیردولتی متشکل از انجمنهای کشوری پزشکان متخصص در سطح اروپا که 37 انجمن و 1 میلیون و600هزار پزشک متخصص را نمایندگی می‌کند، برای درمان تخصصی با کیفیت بالا و سلامتی بیماران و برآورده کردن نیازهای و انتظارات تخصص فعال است.
ما در این اتحادیه، همزمان ابراز عمیق‌ترین نگرانیهایمان در رابطه با وضعیت وخیم امنیت ساکنان کمپ لیبرتی و با اطلاع از مختل شدن ترتیبات ضروری امنیتی برای این کمپ، نامه حاضر را به شما می‌نویسیم.
محاصره اعمال شده بر روی کمپ مانع از اجرای فعالیتهای انسان‌دوستانه شده و مانع شده که پرسنل درمانی بتوانند درمانهای مورد نیاز را برای ساکنان کمپ فراهم نمایند و به آن دسترسی داشته باشند.
حق درمان، همان‌گونه که در سازمان بهداشت جهانی به آن ارج گذاشته شده، مستلزم امکان دسترسی به موقع و مؤثر به درمان مناسب و قابل تأمین است.
بر همین اساس ما از شما به‌عنوان نماینده ویژه اتحادیه در امور خارجی و سیاستهای امنیتی و همچنین از نخست‌وزیر عراق حیدر العبادی می‌خواهیم که با اجرای اقدامات مؤثر به مشکلاتی که پرسنل درمانی در معالجه بیماران در کمپ لیبرتی با آن ‌روبه‌رو هستند پایان داده شود و اقدامات ضروری انجام شود به‌طوری که دسترسی ساکنان کمپ به درمان تضمین شود.

امضا:
دکتر رومولد کراژوسکی از لهستان ـ رئیس اتحادیه اروپایی پزشکان متخصصUEMS
دکتر ادوین بورمن از انگلستان ـ دبیرکل اتحادیه اروپایی پزشکان متخصص

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر