دوشنبه، اسفند ۰۴، ۱۳۹۳

برملا شدن رسوایی بزرگ مالی جک استراو وزیر خارجه سابق انگلستان

تاريخ: AM 11:13:22 1393/12/4

جک استراو در فیلمی که بطور مخفیانه گرفته شده است


افشاگری روزنامه دیلی‌تلگراف: جک استراو در ازای دریافت پول به‌طور مخفیانه از موقعیتش به‌نفع کمپانیهای خارجی سو استفاده کرده و آماده ارائه خود به مراجعین جدید بوده است.
جک استراو از وزرای خارجه سابق انگلستان متهم شده که اعلام آمادگی کرده در ازای دریافت هزاران پوند از یک شرکت خصوصی از موقعیت و ارتباطات خود به‌نفع این شرکت وارد کار شود. این اتهامات به‌دنبال تحقیقات مخفی که به‌طور مشترک توسط روزنامه دیلی‌تلگراف و کانال 4 انگلستان Daily Telegraph and Channel 4 Dispatches انجام گردیده، منتشر شده است.
چند خبرنگار با این ادعا که نماینده یک شرکت ارتباطاتی در هنگ‌کنگ هستند از جک استراو که در حال حاضر از نمایندگان ارشد پارلمان انگلستان است به‌طور مخفیانه در حالی‌که از آنها برای پیوستن به هیأت مشاوره این شرکت دعوت به‌عمل می‌آورد فیلمبرداری کرده است.
در یکی از این جلسات جک استراو شرح می‌دهد که به‌طور مخفیانه از نفوذش برای تغییر قوانین اتحادیه اروپا به نفع یک کمپانی استفاده کرده و در ازای آن سالانه ۶۰ هزار پوند دریافت کرده است. علاوه بر این وی مدعی شده که چگونه از ”تشویق و تهدید“ برای قانع نمودن نخست‌وزیر اوکراین جهت تغییر قوانین به نفع همان کمپانی استفاده نموده است.
این ملاقاتها برای بحث در مورد به‌کارگیری جک استراو در دفتر کارش در ساختمان پارلمان انگلستان انجام شده است که نقض قوانین پارلمان محسوب می‌شود.
یک سخنگوی حزب کارگر در رابطه با افشاگریهایی که علیه جک استراو انجام شده است گفت ”ما در جریان اتهامات نگران‌کننده علیه جک استراو که در روزنامه دیلی‌تلگراف منتشر شده هستیم و ناظر ارشد حزب کارگر در این رابطه با جک استراو صحبت کرده است“. این سخنگو ادامه داد برای تحقیقات در این رابطه ”جک استراو پذیرفت که خودش را به کمیسیون معیارهای پارلمان معرفی نماید و همزمان او پذیرفت که بهترین کار در حال حاضر تعلیق عضویتش از فراکسیون پارلمانی حزب کارگر می‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر