دو کاروان نیروهای امنیتی افغان روز سه شنبه ۰۳ فوریه ۲۰۱۵ در ولایت‌های هلمند و قندهار این کشور آماج دو حمله انتحاری قرار گرفتند.
به گزارش العربیه به نقل از منابع خبری افغانستان، حمله اول انتحاری ظهر امروز سه شنبه ۳-۲-۲۰۱۵ در شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند رخ داد.
محمد اسماعیل هوتک، معاون فرمانده پلیس هلمند گفت، یک مهاجم انتحاری مو‌تر (خودروی) مملو از مواد منفجره همراه‌اش را در ساحه دو راهی شهر لشکرگاه و در نزدیکی کاروان نیروهای امنیتی منفجر کرد.
هوتک تایید کرد، در این حمله سه سرباز پلیس افغان کشته و پنج سرباز دیگر زخمی شدند. تاکنون کسی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.
در یک خبر دیگر، شماری از منابع خبری افغانستان گزارش داده‌اند که یک مهاجم دیگر نیز کاروان دیگری از نیروهای امنیتی افغان را در ولایت قندهار این کشور مورد حمله انتحاری قرار داده است.
منابع دولتی ولایت قندهار تاکنون در مورد تلفات و چگونگی این رویداد چیزی نگفته‌اند اما شماری از رسانه‌های افغانستان نوشته‌اند که این حمله انتحاری در ولسوالی «می‌وند» این ولایت رخ داده است.
ولایت‌های قندهار و هلمند در جنوب افغانستان از جمله ولایت‌های نا‌آرام به شمار می‌روند که مخالفان مسلح دولت در شماری از ولسوالی‌های آن دو ولایت حضور گسترده دارند.