چهارشنبه، اسفند ۰۶، ۱۳۹۳

صدای آلمان: فساد مالی در حلقه‌های اصلی قدرت در ایران

تاريخ: PM 6:37:57 1393/12/6

بندر و اسکله رجايي



سایت صدای آلمان در گزارشی از وضعیت فساد مالی در رژیم آخوندی گفت: اقتصاد و نهادهای مالی ایران در چنگ حلقه‌های اصلی قدرت و حکومت قرار دارند.
در این گزارش آمده است مراکز و نهادهایی که اختلاس‌های نجومی در آنها رخ داده، همگی نهادهای دولتی و وابسته به حکومت هستند. در ایران به‌دلیل ویژگی ساخت قدرت نقش نهادهای نظامی و نیز آقازاده‌ها در اقتصاد کشور بسیار بالاست. و امتیازها و سرمایه‌گذاریها در اختیار وابستگان و حامیان حکومت و حلقه‌های قدرت قرار می‌گیرد و آنان هر آن چه را که می‌خواهند می‌توانند به‌دست بیاوردند.
در این گزارش با اشاره به چپاول نجومی مردم توسط نهادهای اصلی رژیم مانند سپاه پاسداران آمده است، سپاه پاسداران دارای امکانات زیربنایی گسترده‌یی مخصوص به خود مانند اسکله و بندر و فرودگاه است و با دارا بودن چندین خبرگزاری و روزنامه‌چاپی و رسانه‌های آنلاین، از امکان تأثیرگذاری بی‌بدیلی برخوردار است. در کنار سپاه و بسیج، یک سری نهادهای اقتصادی مانند بنیاد مستضعفان نیز وجود دارند که گردش مالی آنها بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد شده و زیر نظر کانون اصلی قدرت، یعنی ولی‌فقیه اداره می‌شوند. فعالیت اقتصادی این نهادها هیچ‌گاه شفاف نبوده و گفته می‌شود غول‌های اقتصادی وابسته به ولی‌فقیه مانند بنیاد مستضعفان پول آب و برق مصرفی خود را نیز نمی‌پردازند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر