دوشنبه، شهریور ۰۹، ۱۳۹۴

#ایران#iran# اعلام همبستگی ۱۰۰ مقام و شخصیت برجسته آلمان با پناهجویان این کشور



صدمقام برجسته سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی آلمان همبستگی خود را با پناهجویان این کشور اعلام کردند. آنها خواستار آلمانی باز و به‌دور از تنفر از خارجیان در این کشور شدند.
اقدام "اعلام همبستگی با پناهجویان" از طرف روزنامه آلمانی "بیلد آم زونتاگ" سازماندهی شده است. در این اعلام همبستگی در کنار همه وزرای کابینه آلمان، از جمله نمایندگان بلندپایه کلیساهای این کشور، نمایندگان سندیکاها و کارفرمایان آلمان نیز حضور دارند. 

زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد و انرژی و رئیس حزب سوسیال دمکرات آلمان، به پناهجویان اطمینان داد که دولت آلمان به کمک آنها خواهد شتافت. او در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه آلمانی "بیلد آم زونتاگ" گفت: «صدها هزار انسان با به‌خطر انداختن جان خود از ترور و جنگ می‌گریزند و به ما پناهنده می‌شوند.»
وزیر اقتصاد و انرژی آلمان در ادامه گفت: «این افراد حق دارند بدون ترس، زندگی انسانی‌ای را در کنار ما آغاز کنند... تنها خارجی‌ستیزان نیستند که در آلمان زندگی می‌کنند؛ در این کشور کسانی نیز هستند که با دل و جان خود به کمک انسان‌های دیگر می‌شتابند.»
ولفگانگ شویبله، وزیر دارایی آلمان، ورود انبوه پناهجویان را به آلمان بزرگ‌ترین چالش دولت این کشور پس از اتحاد دوبخش آلمان می‌داند و در این باره می‌گوید: «من اطمینان دارم که ما این مشکل را نیز رفع خواهیم کرد.»



حمایت شخصیت‌های معروف از همبستگی 

کاردینال راینهارد مارکس یکی از مقامات بلندپایه کلیسای کاتولیک آلمان در این باره گفت: «هرانسانی که در جریان فرار پیش ما می‌آید و تقاضای کمک می‌کند، باید بداند که ما با او همبستگی خواهیم داشت و کرامت انسانی‌اش نزد ما محفوظ است.»
هینریش بتفورد-اشتروم، یکی از مقامات عالی‌رتبه کلیسای پروتستان آلمان نیز از این که بسیاری از شهروندان آلمان با وقت و پول خود به کمک پناهجویانی رفته‌اند که به این کشور پناهنده شده‌اند، قدردانی کرد. بتفورد-اشتروم گفت: «این اقدام شهروندان پاسخی است به خشونت راست‌گرایان افراطی.»
یوزف شوستر، رئیس شورای مرکزی یهودیان آلمان نیز در این باره گفت: «پناهجویانی که تقریبا همه‌چیز، از جمله اموال، خانواده و وطن خود را از دست داده‌اند، به کمک و همبستگی ما نیاز دارند.»
دیتر تسِچه، رئیس هیئت مدیره شرکت دایملر بنز آلمان در این باره نوشته است: «کسی که تاریخ گذشته را می‌شناسد نمی‌تواند پناهجویان را براند. کسی که حال را می‌بیند نمی‌تواند پناهجویان را براند و کسی که به آینده فکر می‌کند پناهجویان را نخواهد راند.»
رودیگر گروبه، رئیس شرکت راه‌آهن سراسری آلمان یادآوری کرد که آلمان پس از جنگ جهانی دوم در شرایط بسیار سخت آن زمان، میلیون‌ها آواره را پناه داد و در خود جذب کرد. او در ادامه گفت: «امروز وضعیت اقتصادی کشور ما در بهترین شرایط خود است. چرا نباید از پناهجویان به عنوان نیروی فعال جامعه استفاده کنیم.»
راینر هوفمن، رئیس سندیکای سراسری آلمان (د گ ب) بر این نظر است که فرار و آوارگی بدترین تجربه زندگی انسان‌هاست. او در این باره گفت: «به همین دلیل باید با تمام قوا به کمک پناهجویان شتافت. ما باید نشان دهیم که کیستیم و از دست‌مان چه کاری برمی‌آید.»

"ترس از مرگ"
هرتا مولر برنده جایزه نوبل ادبیات به گذشته خود و به زمانی اشاره کرد که از رومانی فرار کرده بود. او در در این باره گفت: «هرچه شمار بیشتری از فراریان را در مرز به گلوله می‌بستند، تعداد کسانی که می‌گریختند بیشتر می‌شد.»
او در ادامه گفت دلیل فرار "ترس از مرگ و استیصال" بود، همان دلایلی که امروز پناهجویان سوری یا پناهجویانی که از دیکتاتوری در اریتره گریخته‌اند، دارند.
در همبستگی با پناهجویان آلمان چند تن از روسای دولت‌های ایالتی آلمان چون هورست زهوفر، رئیس دولت ایالتی بایرن و استانیسلاو تیلیچ، رئیس دولت ایالتی زاکسن شرکت دارند و نیز کاتیا کیپینگ، رئیس حزب چپ‌های آلمان.
ولفگانگ نیرسباخ، رئیس فدراسیون فوتبال آلمان و چند فوتبالیست تیم ملی آلمان چون ماریو گوتسه، تونی کروس و لوکاس پودولسکی و هنرپیشگانی چون ماریا فورت‌ونگلر از دیگر شرکت‌کنندگان در "همبستگی با پناهجویان آلمان" هستند. 

اخبارروز 31.8.2015
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر