دوشنبه، شهریور ۰۹، ۱۳۹۴

#ایران#iran# اعتراف به دزدیهای ایادی رژیم و پرونده دزدی دکل‌های مفقوده

تاريخ: PM 3:55:56 1394/6/9

پرونده دزدی دکل‌های مفقوده رژیم


 
امیرعباس سلطانی عضو کمیسیون انرژی مجلس ارتجاع در مورد پرونده دزدی دکل‌های مفقوده گفت: تا این لحظه پرونده و پاسپورت ۱۲ نفر از متخلفان مربوط به معاملات دکل‌های نفتی در اختیار بنده است که تمام آنها را به قوه قضاییه معرفی کرده‌ایم٬ اما تا زمانی که سیر قانونی و قضایی در خصوص این پرونده‌ها طی نشود، اعلام اسامی این افراد امکان‌پذیر نیست.
وی در ادامه گفت. هر کدام از دکل‌های خریداری شده، روند خاصی را طی کرده و در هر پرونده تخلفات متفاوتی از دیگر پرونده‌ها انجام گرفته که متأسفانه پرونده دکل‌های نفتی، به‌ همان دکل فورچونا تقلیل یافته و این در حالی است که تا این‌جا معامله ۲۵ دکل نفتی با تخلفات گسترده روبه‌رو بوده‌است.
این عضو مجلس ارتجاع در پایان گفت: در پرونده دکل‌ها با مواردی روبه‌رو هستیم که قرارداد‌هایی برای خرید دکل تنظیم شده و حتی مبالغی نیز پرداخت شده اما از آنجا که مابقی هزینه خرید دکل‌ها پرداخت نشده، نه تنها دکلی دریافت نکردیم، بلکه باید خسارتهای میلیاردی بدهیم که به‌عنوان نمونه می‌توان به قراردادی که با یک شرکت چینی به امضا رسیده اشاره کرد که اکنون درخواست ۸۰۰ میلیون دلار خسارت کرده است.
وی افزود: همچنین در مواردی نیز متأسفانه سندسازی صورت‌گرفته و اساساً پولی که به‌عنوان هزینه خرید دکل برداشت ‌شده، از بین رفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر