دوشنبه، شهریور ۰۹، ۱۳۹۴

#ایران#iran# سناتور و دادستان اوکلاهاما در آمریکا: ایالت‌ها رأسا ایران را تحریم کنند




سناتور و دادستان اوکلاهاما در آمریکا: ایالت‌ها رأسا ایران را تحریم کنند31.8.2015

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، در آستانه‌ی رأگیری برجام توافق هسته‌ای ایران و گروه ١+٥ در صحن کنگره‌ی آمریکا گزارشات حاکی از عدم صدور قطعنامه‌ی حمایتی از سوی دمکرات‌ها می‌باشد.
کنگره آمریکا قرار است ٢٦ شهریورماه درباره برجام رای‌گیری کنند.

درباره‌ی چنین مانعی در روند تأییدیه توافق هسته‌ای، فاکس‌نیوز اعلام کرده که کمیته‌ی ملی دمکرات‌ها تاکنون برای صدور قطعنامه‌ی حمایتی اقدامی نکرده است.

گفته‌شده که  "دبی ویزرمن شولتز،" نماینده‌ی دمکرات از ایالت فلوریدا، از بررسی صدور قطعنامه جلوگیری کرده است.

کنگره‌ی آمریکا درحالی خود را برای رأگیری توافق هسته‌ای با ایران آماده می‌کند که همه نمایندگان حزب جمهوری‌خواه آمریکا مخالف توافق هستند.

از دیگر سو، یک سناتور جمهوریخواه بهمراه دادستان ایالت اوکلاهاما با نگارش نامه‌ای خطاب به دیگر ایالت‌های آمریکا از آنها خواسته‌اند که حکومت ایران را بدون توجه به سرنوشت توافق، تحریم کنند.

در نامه‌ی مشترک جیمز اینهوف و اسکات پروت آمده است: از آنجا که باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا برای گریز از نیاز به تصویب توافق در کنگره، آن را به جای یک "پیمان"، "توافق اجرایی" نام گذاشته است، ایالت‌ها این امکان را دارند که خود در مورد تحریم‌ها تصمیم بگیرند.

این یادداشت که امروز در روزنامه‌ی وال‌استریت‌ژورنال منتشر شده، بار دیگر حکومت اسلامی ایران را به "ساخت بمب اتمی و نقض حقوق‌بشر" متهم می‌کند.

خبرگزاری فارس درباره‌ی درخواست این دو مقام آمریکایی جهت افزایش‌تحریم‌ها، می‌نویسد: تاکنون ٢٥ ایالت آمریکا تحریم‌هایی علیه ایران وضع کرده‌اند و آنطور که در قانون جامع تحریم‌های ایران موسوم به "سیسادا (CISADA) هم آمده است، در صورتی که ایالت‌ها به دلایلی تصمیم به ایجاد محدودیت علیه ایران بگیرند، دولت فدرال باید از این تصمیم آن‌ها حمایت کند.

پیشتر شورای امنیت و اتحادیه اروپا با تأیید توافق ٢٣ تیرماه در وین، مقدمات لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه حکومت ایران را فرآهم کرده بودند.

حکومت ایران در مذاکرات ١٢ ساله‌ای که با جامعه بین‌المللی داشت، متهم به تولید تسلیحات هسته‌ای زیر لوای برنامه‌ی صلح‌آمیز شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر