منابع محلی در ولایت کندز می‌گویند که طالبان شهر کندز را به تصرف خود در آورده‌اند، اما نیروهای امنیتی با تجمع در میدان هوایی و بالاحصار برای باز پس گیری شهر آماده می‌شوند.
به گزارش سایت خبری پژواک حوالی ساعت ۷ شام به نقل از منابع محلی طالبان اکثریت ساختمان‌های دولتی را تصرف کرده‌اند و یا برخی از آن‌ها را آتش زده‌اند.
بر پایه معلومات بدست رسیده، اکثر مسؤلان محلی و کارمندان نهادهای داخلی و بین المللی با خروج از شهر به میدان هوایی این ولایت رفته‌اند.
در حال حاضر شماری زیادی از نیروهای امنیتی در میدان هوایی که در ۲ کیلومتری جنوب شهر قرار دارد و همچنان منطقه بالا حصار که در فاصله ۵۰۰ متری جنوب کندز می‌باشد، تجمع کرده‌اند و عملیات شان را برای عقب راندن طالبان آغاز کرده‌اند.
یک منبع محلی گفت که طالبان با حمله به زندان مرکزی شهر، صد‌ها زندانی را فراری داده‌اند.
در همین راستا، دومنیک میدلی، سخنگوی هیئت معاونت سازمان ملل متحد برای افغانستان (یوناما) در خبرنامه‌یی گفته است که این سازمان کارمندانش را از سطح شهر به محل دیگری انتقال داده است.
عبدالودود پیمان، نماینده مردم کندز در ولسی جرگه نیز ضمن تائید گزارش سقوط کامل شهر گفت که ساختمان ریاست امنیت ملی حریق شده است و طالبان وارد ساختمان ولایت نیز شده‌اند.
به گفته وی، وضعیت شهر بسیار بحرانی است و شماری زیادی از مردم به نقاط امن پناه برده‌اند.
طالبان در خبرنامه‌یی که به دسترس پژواک قرار گرفته، گفته‌اند که کنترل این شهر را بدست گرفته‌اند. شاهدان عینی از کشته و زخمی شدن شماری زیادی از طالبان، نیروهای امنیتی و غیرنظامیان خبر می‌دهند اما منابع محلی تا اکنون در این زمینه ابراز نظر نکرده‌اند.
اما در واکنش به این رویداد، حوالی ساعت هشت و نیم شب جنرال مراد علی مراد، معاون لوی درستیز، س‌تر پاسوال محمد ایوب سالنگی، معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله، و عبدالمتین بیک، معاون امور ولایتی ریاست عمومی امنیت ملی در یک نشست خبری مشترک در کابل حضور یافتند.
این مقام‌ها ضمن تائید سقوط شهر و محکومیت اقدام مهاجمان به ویژه در چپاول دارایی‌های مردم، اعلام کردند که تدابیری جدی برای عقب راندن طالبان روی دست گرفته شده است.