چهارشنبه، مهر ۰۸، ۱۳۹۴

#ایران#iran# درگیری‌های ارتش افغانستان و طالبان در قندوز ادامه دارد


media 


به گزارش خبرگزاری فرانسه، درگیری‌های خشونت آمیز میان ارتش افغانستان و طالبان در ولایت قندوز ادامه دارد، بی آنکه نیروهای دولت کابل بتوانند شهر را از کنترل کامل طالبان خارج کنند.
سید سرور حسینی، سخنگوی پلیس ولایت قندوز، گفته است که نیروهای نظامی خارجی از طریق حملات هوایی و زمینی به کمک ارتش افغانستان شتافته اند که در نتیجۀ آن قوای دولتی موفق شدند مقر مرکزی پلیس را مجدداً به کنترل خود درآورند.
همین منبع افزوده است که طالبان از مواضع خود در مناطق دیگری از شهر از جمله در اطراف فرودگاه قندوزعقب نشینی کرده اند. یک مقام ارشد دولت افغانستان گفته است که حدود صد تن از سربازان نیروهای ویژۀ ارتش آمریکا، علیه طالبان که می کوشیدند کنترل فرودگاه را مجدداً در دست بگیرند، حمله کرده اند.

سخنگوی نیروهای ائتلاف بین‌المللی با تأئید ضمنی این خبر گفته است: "مشاوران نیروهای ویژه ائتلاف بین‌المللی حین پشتیبانی از نیروهای نظامی افغانستان در اطراف فرودگاه قندوز با قوای طالبان درگیر شدند."

سخنگوی پلیس قندوز همچنین گفته است که صدها نفر از اعضای طالبان در نبردها کشته و اجسادشان در خیابان‌های شهر پراکنده شده اند. همین منبع افزوده است که نبردهای سنگینی هم اکنون در داخل شهر قندوز میان طالبان از یک طرف و قوای دولتی از طرف دیگر جریان دارد.

سرویس های اطلاعاتی افغانستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرده اند که مولوی سلام، رهبر طالبان در ولایت قندوز، در نبردهای این شهر کشته شده است. طالبان اعتراف کرده اند که حملۀ آنان برای بازپس گیری فرودگاه قندوز با شکست روبرو شده، اما آنان کنترل شهر را همچنان در دست دارند.

در این حال، رهبر طالبان، ملا اختر منصور، امروز از دولت کابل خواست که شکست خود را بپذیرد.

رادیوفرانسه فارسی 
30.9.2015

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر