چهارشنبه، مهر ۰۸، ۱۳۹۴

#ایران#iran# اعتراض کارگران بومی فولاد فلاحیه (شادگان) در برابر فرمانداری



اخبار روز - گزارش دریافتی: چهارشنبه ٨ مهر94، کارگران بومی فولاد فلاحیه اعتراض خود را نسبت به اخراج کردن آنها از شرکت فولاد، در مقابل درب فرمانداری اعلام اعتراض کردند.

به گفته ی یکی از کارگران اخراج شده: حدود یک سال از اشتغال ما بعنوان کارگر ساده، در این شرکت می گذرد که به عللی نامعلوم، مدیر شرکت ما را اخراج کرده و کارگرانی غیربومی از دیگر شهرها جایگزین ما شدند، همچنین تعداد زیادی از کارگران غیربومی که چند ماه با ما در این شرکت، کارگری میکردند، به کار خود ادامه دادند و اخراج نشدند.
وی که یکی از کارگران زحمت کش طرد شده است، ادامه می دهد: بیشتر اخراج شدگان ازدواج کرده و مسئولیت یک خانواده را بعهده دارند، آیا کدام مسئول، کدام نماینده، کدام کاندید انتخاباتی، یا چه کسی میتواند برای این خانواده های محروم امرار معاش کند؟ چه کسی خرج مدرسه و خوراک و پوشاک بچه و همسر ما را تأمین کند؟ آیا این بی انصافی و حق خوری و بی عدالتی به ما نیست!؟
وی می گوید: قبل از اخراج کردن ما چندین بار مسولان غیربومی که نماینده سابق آنها را به سر کار آورده بود ،ما را تهدید به اخراج کردند، و این امر را به نماینده اعلام کردیم ولی تغییری رخ نداد. همچنان به نماینده و دیگر مسولان شهرستان علناً اعلام کردیم اگر بعد از این همه مدت کار و زحمت میخواهید ما را اخراج کنید به هیچ وجه نمیگذاریم کسی جایگزین ما شود. که در روزهای گذشته و در مقابل درب شرکت فولاد فلاحیه (شادگان) توقف و اعتراض کردیم و اجازه ورود هیچ کارگری به شرکت را ندادیم، تا اینکه نیروی انتظامی و حراست شرکت و مدیر اداره کار در صحنه حاضر شدند و به ما وعده پیگیری داده اند ولی تا دیروز هیچ تغییری نسبت به حال ما صورت نگرفت، که مجبور شدیم امروز در مقابل فرمانداری اعتراض خود را اعلام کنیم.
این اعتراض امروز چهار شنبه ٨ مهر ساعت ٨ صبح روبروی فرمانداری و توسط تعدادی از کارگران زحمت کش فولاد فلاحیه (شادگان)که چندین ماه از این شرکت زندگی خود را اداره می کردند، صورت گرفت.
در این اعتراض کاملاً مدنی و مسالمت آمیز کارگرانی با مدرک تحصیلی لیسانس، فوق دیپلم و دیپلم و حتی بامدرک فوق لیسانس؛ شعارهای از قبیل: "کارگران بومی اخراج شدند مسولان به فریاد ما برسید"، "بیکاری معادل تخلف و اعتیاد"، "اخراج کارگران بی عدالتی نسبت به کل شهرستان را ثابت می کند" و... می دادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر