یکشنبه، مرداد ۲۶، ۱۳۹۳

آخرین وضعیت دستگیرشدگان دامنه ساوالان (تکمیلی)


بر پایه آخرین اطلاعات جدید تعدادی از فعالین ملی- مدنی شهرهای استان اردبیل و دیگر شهرهای آذربایجان طبق روال هر ساله، در 24 مردادماه 1393، قصد صعود به قله ساوالان را داشته‌اند، اما ماموران امنیتی و انتظامی با مسدود کردن جاده پناهگاه ساوالان، مانع صعود اکثر فعالین شده‌اند.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، تعداد فعالینی که توانسته بودند خودشان را به پناهگاه یاد شده برسانند، همچنین حوالی ساعت 20، روز 23 مردادماه 1393، در پناهگاه ساوالان توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی دستگیر شده‌اند.
گفته می‌شود مامورین در حین بازداشت و در حین انتقال فعالین ملی- مدنی به بازداشتگاه نیروی انتظامی مشکین شهر، برخوردهای خشن و غیر انسانی را با بازداشت‌شدگان داشته‌اند.
ضرب و شتم، به کارگیری الفاظ توهین‌آمیز، بی‌حرمتی و تحقیر فعالین در حین انتقال، نمونه‌ای از رفتارهای خشن و دور از کرامت انسانی ماموران در مقابل آن‌ها بوده است.
همچنین لازم به ذکر است در حین ضبط وسایل شخصی فعالین توسط ماموران، گوشی همراه برخی از فعالین شکسته شده است.
گفته شده فعالین دستگیر شده پس از دو روز بازداشت در بازداشتگاه نیروی انتظامی مشکین شهر صبح امروز شنبه 25 مردادماه 1393، به دادگاه انقلاب مشکین شهر منتقل شده‌اند؛ قاضی این دادگاه بدون توجه به اظهارات فعالین، آنها را به اتهاماتی من‌جمله اعلام فراخوان به تجمع غیر قانونی و تبلیغ علیه نظام متهم کرده و قرار بازداشت 2 روزه را صادر کرده است.
گفتنی است فعالین بازداشتی به مجازات حبس تهدید شده‌اند و در مقابل این فعالین دستگیر شده نیز اعلام نموده‌اند که در صورت زندانی شدن، دست به اعتصاب دسته‌جمعی زده و حاضر به واگذاری وثیقه نخواهند شد.
اسامی فعالین دستگیر شده در پی می‌آید؛
رحیم غلامی، آیدین ذاکری، میثم جولانی،جعفر رستمی، سعید حسینی، حمید قوتی، حبیب نگهبان، عیسی عزیزی، حسن جولانی و رضا قومی.



کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی
که‌مپه‌ینی به‌رگری له‌ به‌ندکراوانی سیاسی و مه‌ده‌نی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر