یکشنبه، مرداد ۲۶، ۱۳۹۳

تداوم اعتصاب غذا و محدودیت علیه یک زندانی سیاسی در زندان بندرعباس


كریم موسی زاده زندانی سیاسی زندان بندرعباس، در اعتراض به شرایط نگهداری خود از هفت روز پیش دست به اعتصاب غذا زده و کماکان این اعتصاب در جریان است.
بنابه گزارش كمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، با وجود وضعیت جسمی نگران‌کننده کریم موسی‌زاده زندانی سیاسی کُرد در زندان مرکزی بندرعباس، مسوولین به جای درمان، وی را با انتقال‌های پی‌درپی و بدون دلیل، مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند.
گفتنی است كریم موسی‌زاده روز شنبه ۱۸ مردادماه 1393، كه به‌ صورت تبعید در زندان مركزی بندرعباس زندانی است، در اعتراض به شرایط و برخوردهای غیرانسانی بازجویان وزارت اطلاعات و قاضی به ‌اصطلاح ناظر بر زندان، دست به اعتصاب غذا زده است.
لازم به اشاره است به ‌رغم گذشت نزدیك به هفت روز از اعتصاب غذا و گرمای شدید زندان، وضعیت جسمی این زندانی سیاسی رو به وخامت گذاشته است، اما زندانبانان از رسیدگی به خواسته‌های به حق این زندانی خودداری می‌كنند.
کریم موسی‌زاده عضو انجمن فرزانگان جوان است و تا قبل از دستگیری، در ارومیه به فعالیت‌های فرهنگی اشتغال داشت. وی در تاریخ ۷ مردادماه ۱۳۸۸ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.
این زندانی سیاسی کُرد در شعبه ۱۰۱ دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی درویشی، به ۶ سال حبس محکوم شد و در تاریخ ۳ آذرماه ۱۳۸۸، به زندان مرکزی بندرعباس تبعید شده است که ۲۲۰۰ کیلومتر با محل سکونتش فاصله دارد.



کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی
که‌مپه‌ینی به‌رگری له‌ به‌ندکراوانی سیاسی و مه‌ده‌نی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر